به گزارش ایرنا زنگنه عصر روز پنجشنبه در نشست با صنعتگران و مدیران شرکت های خصوصی سازنده تجهیزات نفت ، گاز و پتروشیمی در سالن اداری شهرک های صنعتی استان خوزستان، هدف نهایی از تشکیل این کارگروه را کمک به اشتغال و تولید داخلی به خصوص شرکت های کوچک سازنده تجهیزات نفتی در سطح استان خوزستان بیان کرد.
وزیر نفت گفت: این کارگروه متشکل از مدیران نفتی استان برخی مدیران وزارت نفت و سازندگات تجهیزات نفتی خوزستان پس از جمع بندی مشکلات و چالش ها ، تصمیم ها و پیشنهادهای لازم برای کمک و حمایت از مجموعه سازندگان تجهیزات نفتی خوزستان اتخاذ می شود.
وی گفت:از واحدهای صنعتی کوچک و نوپا در استان خوزستان حمایت می شود، چون این شرکت ها در صورت حمایت به شرکت های بزرگی تبدیل می شوند و تا 30 سال آینده توان رقابت با برند های خارجی را خواهند داشت.
وزیر نفت بیان کرد: قبل از انقلاب ظرفیت های ساخت تجهیزات نفت در خوزستان وجود داشته اما پس از انقلاب اسلامی حمایت و تقویت شده و امیدواریم در سال های آینده ایران نیز صاحب برند در صنعت نفت دنیا بشود.
زنگنه با اذعان به اینکه هنوز سازندگان و صنتعگران نفت در خوزستان با مشکلاتی همچون دیرکرد در پرداخت ها ، ارزش افزوده ، مشکلات اقلیمی و ریزگردها در استان رو به رو هستند گفت: هدف من کمک به شما(صنعتگران) است ولی این کمک باید در مسیری طبیعی و شفاف صورت گیرد.
وزیر نفت در ادامه بر نوسازی صنعت نفت و بهره گیری از ظرفیت های شرکت های داخلی برای ساخت تجهیزات مورد نیاز این صنعت با هدف رونق اقتصادی و کمک به ایجاد اشتغال تاکید کرد.
در این نشست دو ساعته مدیران و صاحبان شرکت های سازنده تجهیزات نفت ، گاز و پتروشیمی استان خوزستان مشکلات و چالش های موجود در این بخش را مطرح کردند.
ضرورت دسترسی و ارتباط بیشتر با مدیران ارشد وزارت نفت ، نگاه ویژه به خوزستان با توجه به مشکلات آب و هوا و ریزگردها ، ارجحت داشتن خرید کالای ایرانی بر کالای چینی ، پرداخت بهنگام مطالبات ، دریافت ارزش افزوده و اسنفاده بهتر از شرکت های دانش بنیان نفت در استان از مسائل مطرح شده از سوی صنعتگران و سازندگان صنعت نفت در استان خوزستان بود.
وزیر نفت دولت تدبیر و امید روز پنجشنبه به همراه استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان ارشد خوزستان از منطقه حاشیه نشین ملاشیه اهواز بازدید و با اهالی این منطقه دیدار و گفت و گو کرد.
وی در ادامه با جمعی از سران عشایر عرب این منطقه از نزدیک دیدار کرد و مسائل و مشکلات آن ها را مورد بررسی قرار داد.
زنگنه در ادامه برنامه های خود به سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان رفت تا در جلسه با شرکت کنندگان در طرح صنعت نفت در غرب کارون برای تقویت بنیه علمی داوطلبان آزمون سراسری شرکت کند.
6065/6125 خبرنگار:محمدرضا بنوره*** انتشار:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.