به گزارش ایرنا بیژن نامدار زنگنه روز پنجشنبه در دیدار با شرکت کنندگان در طرح صنعت نفت در غرب کارون واقع در شهرستان سوسنگرد برای تقویت بنیه علمی داوطلبان آزمون سراسری گفت:طرح توسعه جامع منطقه غرب کارون تهیه شده تا تمامی روستاها دارای شبکه فاضلاب، مدرسه، زمین چمن، خانه بهداشت ، آب آشامیدنی، برق، مراکز فنی و حرفه ای و بیمارستان باشند.
وی ادامه داد:سال های 78 و 79 نخستین دوره آموزشی صنعت نفت برای تقویت بنیه علمی داوطلبان آزمون سراسری را پتروشیمی برگزار کرد و این اقدام موثر آموزشی باعث شد حتی یک نیز بیکار نماند.
وی افزود: اکنون نیز اقدامی که شهرستان هویزه در خصوص آموزش در دستور کار قرار گرفته است بی شک می تواند در کاهش آمار بیکاری و ارتقای بار علمی فرزندان این مرز و بوم موثر باشد.
وزیر نفت ادامه داد: زمانی که دانشجویان نفتی در شهرستان هویزه از نظر کار عملی به خوبی آموزش ببینند دیگر نیازی نیست که به سختی به دنبال شغل بگردند.
وی تصریح کرد: درگذشته فرزندان این مرز و بوم دارای مدرک دانشگاهی بوده اما حرفه و مهارتی را نداشتند، به همین جهت از یک سال گذشته تا کنون آموزش مهارت های صنعت نفت برای این منطقه در دستور کار قرار گرفت.
زنگنه بیان کرد: در صورتی که دانشجویان نفتی در این دوره ها شرکت کنند این وعده را به آنها می دهیم که هیچکدام از آنها دیگر دغدغه شغل نداشته باشد.
وی توجه به مسائل اجتماعی مناطق محروم استان را اولویت دولت یازدهم برشمرد و گفت: شرکت نفت سال ها قرار است در این منطقه زندگی کند وهمین امر ایجاب می کند که با مردم منطقه عجین باشد.
وزیر نفت گفت: با توجه به تجربه های اخیر مدیریتی، تصمیم گرفتم تا به مردم منطقه دشت آزادگان به صورت ویژه نگاه کنیم و جوانان و خانواده های آن ها را از خود بدانیم.
وی ادامه داد: باتوجه به اهمیتی که نفت برای مردم این منطقه قائل است، هیچگاه بیمارستان اختصاصی برای نفت نمی سازیم کنیم، بیمارستان می سازیم که ضمن استفاده خود مردم نیز از آن بهره مند شوند.
وی بیان کرد:مردم این منطقه درخواست های بجایی در خصوص اشتغال دارند که به حق است و همه ما باید در مسیر توانمندسازی مردم این منطقه کوشا باشیم.
وزیر نفت گفت: زمانی که توسعه و طرح برای این مناطق داشته باشیم ،می توانیم اهداف خود را محقق سازیم.
وی ادامه داد: ما به عنوان خدمتگزار مردم به دنبال توسعه کشور بوده و با برنامه هایی که برای مناطق محروم در دستور کار داریم، آینده ای روشن برای منطقه دشت آزادگان را پیش بینی می کنیم.
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دولت تدبیر و امید روز پنجشنبه به همراه جمعی از مسئولان استان خوزستان از منطقه ملاشیه اهواز بازدید و با اهالی این منطقه محروم دیدار کرد.
وی در ادامه با جمعی از سران عشایر عرب این منطقه از نزدیک دیدار کرد و مسائل و مشکلات آن ها را مورد بررسی قرار داد.
مشکلات معیشتی ، زیست محیطی و اشتغال از مهمترین مسائلی بود که اهالی این منطقه نسبت به آن اعتراض داشتند.
جلوگیری از تبعیض و خدمات دهی بهتر در زمینه بهداشت و درمان نیز از دیگر مطالبات اهالی این منطقه بود که مسائل و مشکلات در این خصوص توسط تعدادی از اهالی منطقه ملاشیه اهواز برای وزیر نفت بازگو شد.
زنگنه در ادامه برنامه های خود به سوسنگرد رفت تا در جلسه با شرکت کنندگان در طرح صنعت نفت در غرب کارون برای تقویت بنیه علمی داوطلبان آزمون سراسری شرکت کند.
وی ظهر امروز به اهواز بازگشته و با مسئولان شهرک های صنعتی خوزستان جلسه ای را برگزار کرده و در ادامه با مدیران صنایع فعال در حوزه نفت،گاز و پتروشیمی جلسه خواهد داشت.
وی پنجشنبه شب به تهران باز می گردد.
7152/6125 خبرنگار: محمدرضاخبازان ** انتشار:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.