سیدعباس موسوی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت پایه خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم معمولی امسال با احتساب چهار درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید 13هزار ریال و گندم دروم با همین درجه افت 13هزار و300 ریال و قیمت هرکیلوگرم دانه روغنی کلزا 33هزار و 300ریال می باشد و بانک کشاورزی مسئولیت پرداخت بهای خرید گندم تضمینی به کشاورزان را برعهده دارد.
وی پیش بینی کرد حدود 50 هزار تن گندم به قیمت تضمینی از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.
رییس تعاون روستایی شهرستان کارون گفت:با نظارت های مستمر تعاون روستایی از روند خرید گندم و کلزا خوشبختانه این امر به نحو مطلوب ارزیابی شده و کشاورزان منطقه از روند خرید محصول و دسترنج خود راضی هستند.
موسوی افزود : همزمان با خرید ، کار انتقال گندم به سیلوها و انبارهای نیز آغاز شده که با توجه به حجم گندم باقی مانده امیدوار هستیم این روند به سرعت و بادقت لازم انجام گیرد.
وی اظهار داشت:گندم خریداری شده دارای کیفیت مناسبی است و تعاون روستایی تمام تلاش خود را در راستای خدمت گذاری به روستائیان و کشاورزان منطقه به کار می گیرد تا روند خرید به طور مطلوب تا پایان برداشت صورت گیرد.
پیش بینی شده در سال زراعی 96- 95 حدود یک میلیون و 700 هزار گندم و 30هزار تن دانه روغنی کلزا توسط کشاورزان استان خوزستان تولید شود.
انبارها و سیلوهای استان خوزستان برای ذخیره سازی یک میلیون تن گندم خریداری شده از کشاورزان آماده سازی شده اند.
پارسال کشاورزان استان خوزستان حدود یک میلیون و 300هزار گندم به نرخ تضمینی به دولت فروختند و از این حیث رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دادند.
برداشت گندم در مناطق گرمسیری استان تا اواخر اردیبهشت ماه به پایان می رسد ولی بخش کمی از گندم تولیدی خوزستان در مناطق سردسیر استان تا اواخر خرداد ماه ادامه می یابد.
در استان خوزستان سالانه حدود 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی به ارزش بیش از 60هزار میلیارد ریال تولید می شود و از حیث تنوع محصولات تولیدی در کشور رتبه نخست را دارد.
در استان خوزستان با 1.2 میلیون هکتار اراضی زیرکشت ، بیش از 100نوع محصول کشاورزی و باغی تولید می شود.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.