به گزارش ایرنا در این بیانیه که نسخه ای از آن به ایرنا ارسال شده، آمده است: داشتن محیط زیستی سالم، پاک و کارآمد از ضروریات زندگی هر جامعه ای است. در سال های اخیر شرایط بد اقلیمی و کمبود بارندگی از یک طرف و وجود جنگ های مختلف در مناطقی مانند عراق، سوریه، یمن و بی توجه سران کشورهای حوضه خلیج فارس به مسائل زیست محیطی از طرف دیگر باعث شده است که بسیاری از استان های غربی و جنوب کشور دچار مسائلی مانند ریزگردها شوند.
در ادامه آمده است: استان خوزستان از جمله استان هایی است که شدیدا دستخوش اثرات زیانبار این پدیده شده و بررسی کارشناسان نشان داده که بخش مهمی از این ریزگردها منشاء خارجی و از مناطقی مانند عراق، سوریه، اردن، عربستان و شمال افریقا و بخش دیگر آن منشاء داخلی دارد.
امضا کنندگان این بیانیه با تاکید بر اینکه دولت دکتر روحانی از همان ابتدا اقدامات موثری را برای مقابله با این پدیده شوم در مناطق مختلف از جمله خوزستان انجام داده اعلام کرده اند: ما اعضای هیات علمی مرتبط با مسائل زیست محیطی ضمن تایید اقدامات دولت دکتر روحانی جهت کاستن مشکلات زیست محیطی خوزستان از اقدامات دولت مردان تشکر و قدردانی می کنیم.
اجرای پروژه انتقال 150 میلیون متر مکعب آب رودخانه کارون به تالاب شادگان؛ اجرای سه هزار هکتار نهال کاری و سه هزار هکتار تثبیت توسط مالچ های طبیعی در کانون ریزگردها؛ اجرای پنج هزار هکتار نهال کاری در کانون های بحرانی جنوب شرق اهواز؛ تصویب 115 هزار میلیارد ریال اعتبار برای آب و فاضلاب و ریزگردها؛ آغاز طرح آبرسانی به 40 هزار هکتار از اراضی جنوب شرق اهواز به عنوان کانون مهم داخلی ریزگردها و آبگیری مجدد هورالعظیم ورود 8.3 میلیارد مترمکعب در مدت سه سال و آبگیری 76 درصد بخش ایرانی این تالاب، اهم طرح هایی است که در این بیانیه به آنها اشاره شده است.
7151/6064
خبرنگار: نادره وائلی زاده** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.