به گزارش ایرنا استاندار خوزستان شامگاه دوشنبه به مناسبت هفته هلال احمر و در آیین اهدای کارت داوطلبی با حضور در جمع کارکنان جمعیت هلال احمر خوزستان در اهواز بیان کرد: چیزی که امروز جامعه بشری بیش از همیشه به آن نیاز دارد، صلح و دوستی است.
غلامرضا شریعتی گفت: هلال احمر حامل و سفیر پیام هایی است که دنیا از کمبود و یا نبود آن رنج می برد.
وی با بیان اینکه نبود درک جهانی درخصوص مسائل جهان باعث ایجاد مشقت های متعددی می شود، افزود: در نبود صلح فجایع بشری و ظلم های زیادی به کودکان و زنان می شود که نمونه آن گروه های تکفیری در سوریه اند که با شعار دین و به دلیل بی توجهی به این شعار جهانی که نیاز امروز بشر است، مرتکب خونبارترین جنایات می شوند.
استاندار خوزستان گفت: وظایف و مأموریت های هلال احمر در سراسر جهان شناخته شده است و کار، خدمت و شعار هلال احمر در حیطه مرزهای رسمی قراردادی قرار نمی گیرد و کره زمین و جامعه بشری را مخاطب خود قرار داده است.
شریعتی خطاب به کارکنان جمعیت هلال احمر خوزستان افزود:در نهادی مشغول به کار هستید که با نهادهای دیگر کشور متفاوت و نهادی بین المللی است در حالی که سایر سازمان ها ملی، منطقه ای و استانی هستند.
وی با بیان اینکه بسیاری از فجایع بزرگ جهانی به خاطر بی توجهی به صلح و دوستی در جهان رخ داده است،گفت: هنگامی که صلح و دوستی برقرار نباشد، جنگ و خونریزی و به راه می افتد و انسان های زیادی قربانی خشونت می شوند.
استاندار خوزستان اضافه کرد: اسلام دین صلح و دوستی بوده و پیامبر عظیم الشأن ما پیامبر رحمت و منادی بشردوستی و صلح بوده است.
شریعتی بیان کرد: مسلمانان هیچگاه آغازگر جنگ و خونریزی نبوده اند و همواره منادی صلح و آشتی در سراسر جهان بوده اند.
وی با بیان اینکه در سختی ها و بلایا این حس انسان دوستی امدادگران است که به کمک آسیب دیدگان بدون توجه به رنگ، نژاد، مذهب و دین آنها می آید، افزود: این مایه فخر جامعه است که افرادی این شعارها را سرلوحه کار خود قرار می دهند و برای بسط و گسترش این شعارها تلاش می کنند.
استاندار خوزستان با اعلام حمایت از اهداف و فعالیت های هلال احمر در ارائه خدمات بشردوستانه، گفت: باید به سمت فعالیت هایی برویم که خلاء و کمبود آنها در جامعه احساس می شود و یا به درستی ارائه نمی شود.
13 تا 19 اردیبهشت هفته صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده است.
7158 /6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.