به گزارش ایرنا علی اصغر احمدی دوشنبه در شورای اداری خوزستان در سالن امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز، اظهار کرد: انتخابات یکی از راه های مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود است و با توجه به اینکه این حق در قانون محترم شمرده شده، هر کسی از این حق استفاده نکند ضرر کرده است.
وی افزود: در این دوره از انتخابات دو هدف را دنبال می کنیم که شامل مشارکت حداکثری مردم و برگزاری یک انتخابات سالم و قانونمند است.
معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: با وجود شرایط متلاطم و ناامن دنیا و منطقه، ملت ایران به برکت خون شهدا و نیروهای مسلح و رهبری امروز یک کشور امن است.
وی تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات نشانه قدرت ملت ایران و برای دفاع از تمامیت ارضی ارزش های والای انقلاب است.
احمدی با اشاره به فرمایش امام راحل (ره) که میزان رای ملت است افزود: ملت ایران به هر کدام از شش کاندیدای ریاست جمهوری که رای دهند مهم نیست بلکه حضور ملت پای صندوق های رای حائز اهمیت است زیرا مشارکت حداکثری تضمین کننده امنیت کشور است.
وی تصریح کرد: مجریان باید مراقب باشند که از امکانات دولتی در این انتخابات سوء استفاده نشود ، نباید عاقبت خودمان را فدای دنیای دیگران نکنیم.
احمدی افزود: ما مجریان و ناظران در انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری هستیم و طبق تاکیدات رهبری، قانون، آرامش، سلامت و رعایت حق الناس باید مدنظر مجریان قرار گیرد.

*تحقق قانون خدمات ایثارگران در دولت یازدهم
مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری نیز در این نشست گفت: قانون خدمات جامع ایثارگران بعد از پنج سال از تصویب آن توسط دولت یازدهم اجرا شد.
حجت الاسلام پرویز ولی زاده با بیان اینکه دولت یازدهم دغدغه معیشت ایثارگران و رزمندگان را دارد، اظهار کرد: قانون خدمات جامع ایثارگران در سال 90 تصویب و در سال 91 ابلاغ شده اما با وجود درآمد خوب دولت وقت از فروش نفت، این قانون اجرا نشد و دولت تدبیر و امید در حالی آن را به اجرا درآورد، که تنها ماده یک این قانون هفت هزار میلیارد ریال برای دولت بار مالی داشته است.
وی افزود: دولت یازدهم بعد از تنفیذ ریاست جمهوری نخستین قانونی که به اجرا درآورد، قانون خدمات جامع ایثارگران بوده است.
ولی زاده با اشاره به وجود سه میلیون رزمنده در کشور گفت: رزمندگان در کشور امتیازاتی داشتند اما به دلیل نبود متولی هیچکدام از این امتیازات قابل استفاده نبود، که در سال 94 با ابلاغ سند راهبردی ارائه خدمات به ایثارگران به نیروهای مسلح این مشکل مرتفع شد و امروز رزمندگان از خدمات نظام بهره مند شده اند.
وی تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر اقدامات دولت یازدهم در این زمینه دانست و افزود: در سال 89 رهبری سیاست های امور ایثارگران را ابلاغ کرد اما با توجه به اینکه همه مصوبات نیاز به آیین نامه اجرایی داشت، به مرحله اجرا درنیامده بود که در آبان ماه 94 با دستور رئیس جمهوری این شورا برای همین منظور تشکیل شد.
ولی زاده تاکید کرد: معوقات خانواده های شهدا نیز از سال 89 پرداخت نشده بود که فروردین امسال این مبالغ پرداخت شد.
وی اظهار کرد: دولت به شهدا و ایثارگران اعتقاد دارد و رئیس جمهوری در ملاقات روزهای پنجشنبه خود با خانواده شهدا، تا کنون با بیش از 100 خانواده شهید دیدار کرده است.
ولی زاده همچنین با تاکید بر اجرای ماده 21 قانون ایثارگران در خوزستان تصریح کرد: دستگاه های اجرایی طبق این قانون مکلفند سهمیه استخدامی خانواده های شاهد، جانبازان و آزادگان، و نحوه تبدیل وضعیت آنها را رعایت کنند.


6002/ 7151
خبرنگار: نادره وائلی زاده**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.