به گزارش ایرنا، رئیسی بعدازظهر دوشنبه در اجتماع مردم اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر افزود: در مدت چهار سال، به دلیل مدیریت نارکارآمد، کارخانه ها و کارگاه های تولیدی یکی پس از دیگری تعطیل شدند.
وی گفت: اشتباه است که گمان کنیم به علت عدم تامین منابع مالی، کارگاه های تولیدی ما به تعطیلی کشیده شد بلکه مدیریت ناتوان و ناکارآمد این مشکلات را به وجود آورده است.
رئیسی تصریح کرد: با امکانات بی شماری که در کشور وجود دارد، رفع مشکلات کنونی با نگاه درونی به ظرفیت های موجود قابل حل است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تصریح بر این نکته که باید مشکل مسکن و اشتغال جوانان حل شود و این وضعیت نابسامان به هیچ وجه در شان ملت ایران نیست، گفت: با شرایط فعلی و سیاسی کشور امکان رفع فقر، غلبه بر بیکاری ، رفع تبعیض و فساد اداری وجود ندارد.
وی اظهار داشت: کشور ما با این همه منابع عظیم ، ثروت خدادادی و نیروی فرهیخته و کارآمد، نباید این حجم از مشکلات اقتصادی و اجتماعی داشته باشد.
این نامزد اصولگرای پست ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت های بالقوه در مناطق ساحلی کشور بخصوص خوزستان بیان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان، 50 درصد تولید ناخالص ملی از مناطق ساحلی به دست می آید ولی در مناطق ساحلی کشور ما به علت کم کاری ها و کم توجهی ها به ظرفیت های موجود، تنها 2 درصد تولید ناخالص ملی از این مناطق به دست می آید و این ضعف بزرگی است که در چهار سال اخیر با آن مواجه بودیم.

*ارزش افزوده محصولات و جلوگیری از خام فروشی، راهکاری مناسب برای اشتغال جوانان
رئیسی در سخنان خود، ایجاد ارزش افزوده برای محصولات و جلوگیری از خام فروشی را راهکاری مناسب برای اشتغال جوانان بیان کرد و گفت: این امر شدنی است.
این نامزد ریاست جمهوری افزود: محصولات پتروشیمی به صورت خام صادر می شود و چنانچه صنایع پایین دستی در کشور شکل بگیرد ما بر بیکاری غلبه خواهیم کرد.
وی گفت: در کشور و خوزستان، خرما تولید می شود ولی به علت نبود کارگاه های فراوری و بسته بندی مناسب ، این محصول ارزش افزوده پایینی دارد و سود مناسب نیز نصیب کشاورز نمی شود.
رئیسی افزود: آنچه ما نیاز داریم مدیریت جهادی، انقلابی و کارآمد است تا بر مشکلات غلبه کنیم و به لطف وجود جوانان پرشور و انقلابی کشور، ما بن بست نداریم و قادریم همه مشکلات و چالش های اقتصادی و معیشتی مردم را برطرف کنیم.
این نامزد ریاست جمهوریاز اصلاح نظام بانکی، مالیاتی و بازرگانی به عنوان برنامه های خود برای حمایت از تولید و اشتغال یاد کرد و افزود: فرار مالیاتی با اصلاح نظام مالیاتی قابل حل است.

* حضور مقتدرانه مردم در صحنه، سایه جنگ را برطرف کرد
رئیسی ادعای کسانی که می گویند ما سایه جنگ را از سر کشور برطرف کردیم نادرست خواند و تصریح کرد: این شما ملت بودید که سایه جنگ را برطرف کردید، شما جوانان پرشور خوزستانی بودند که خطر جنگ را از سر کشور برداشتید.
وی گفت: جوانان باغیرت و باشرف خوزستانی و زنان و مردانی که با شهامت در مقابل تجاوزگری ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک عزیز ما به دست دشمن افتد، اینها بودند که سایه جنگ را از سر کشور برطرف کردند.
این نامزد ریاست جمهوری در ادامه گفت: با حضور مقتدرانه شما ملت عزیز، هیچ کشوری و قدرتی نمی تواند به میهن عزیز ما حمله کند.

* خوزستان با این همه ذخایر عظیم نفت و گاز و کشاورزی نباید بیکار داشته باشد
رئیسی به ظرفیت های مهم خوزستان در بخش های نفت و گاز ، پتروشیمی ، کشاورزی و بهره مندی از نیروی عظیم انسانی متراکم ، کارآمد و اثرگذار اشاره کرد و گفت: این استان با برخورداری ازان ظرفیت های عظیم نباید بیکار داشته باشد.
وی افزود: خوزستان با این همه منابع مادی و معنوی از معضلات و مشکلات زیادی همچون بیکاری ، نظام اداری کم کار و ریزگردها رنج برد و اینها در شان مردم غیور و مومن خوزستان نیست.
وی گفت: برخی مدعی هستند اگر ما بودیم این مشکلات پیش نمی آمد ، حال سوال این است چرا شما که چهار سال فرصت داشتید، کاری از پیش نبردید؟
رئیسی بیان کرد: برخی آقایان می گویند نمی شود مشکل مسکن را به راحتی حل کرد ، چگونه است که افزایش یارانه ها نباشد ولی حقوق های نجومی باشد.
وی در ادامه افزود: ما به یاری خداوند ، عنایت خاص امام رضا(ع) و به لطف جوانان در صحنه و روحیه انقلابی می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم و ما می گوییم می توانیم.
این نامزد ریاست جمهوری با تجلیل از اقوام عرب ، لر ، بختیاری ، دزفولی و شوشتری در خوزستان ، همه را به شرکت یکپارچه در انتخابات 29اردیبهشت ماه فراخواند.
سفر سیدابراهیم رئیسی، نخستین سفر نامزدهای ریاست جمهوری به استان خوزستان است و طبق برنامه اعلام شده ، قرار است فردا (سه شنبه ) محمدباقر قالیباف دیگر نامزد ریاست جمهوری نیز به خوزستان سفر کند.
6065/1860
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.