به گزارش ایرنا رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در استان خوزستان در این مناظره بیان کرد: دولت فعلی می توانست بهتر از این عمل کند و فعالیت بهتری را در استان خوزستان داشته باشد گرچه مشکلات موجود در استان خوزستان را نمی توان به جناح و یا شخص خاصی ربط داد.
سید کریم حسینی عنوان کرد: در بحث انتخابات ریاست جمهوری ستاد آقای رئیسی فعالیت گسترده ای دارد و مطالبات استان در 10 بند را به وی منتقل شده که مهم ترین آنها بحث انتقال آب است.
رئیس ستاد انتخاباتی دکتر رئیسی در استان خوزستان افزود: معضل انتقال آب بحثی کاملا جدی است و ژست تبلیغاتی نیست ما خواهان حل این مشکل هستیم ،تا زمانی که خوزستان آب شرب مناسب ندارد باید درپی منتفی شدن انتقال آب از استان به هر جای دیگر بود.
وی با اشاره به معضل گرد و غبار دراستان افزود: بروز پدیده گردو غبار در استان دلایل مختلفی دارد که باید در کنار بحث انتقال آب این مشکل نیز حل شود.
حسینی عنوان کرد: به دلایل مختلف آهنگ رشد خوزستان نسبت به استان های دیگر عقب تر است، بحث اشتغال به عنوان دغدغه اول استان مطرح است، رتبه 30 درصدی بیکاری در خوزستان بسیار بالا است و مشکل مدیریتی از دیگر مشکلاتی است که در استان وجود دارد.
وی عنوان کرد: به آقای رئیسی منتقل کرده ایم که مدیریت در استان دچار ضعف زیاد است، انتصابات در روزهای نزدیک به انتخابات کار نامناستبی اساسبرئیست.
مسئول ستاد انتخاباتی رئیسی در استان درادامه با اشاره انتصابات جدیدی که در استان انجام گرفته است بیان کرد: انتصابات برخی فرمانداران و شهردارهای جدید در روزهای منتهی به انتخابات در استان انجام گرفت و هنوز بسیاری از فرمانداران حکم سرپرستی را دارند.
وی گفت: انتصابات ومدیریت در استان مشکل دارد، در امور کلان باید از مدیران لایق استفاده کرد، در شرکت های دولتی از مدیران بازنشسته استفاده می شود.
حسینی عنوان کرد: پرداخت معوقات قشرهای مختلف در نزدیکی روزهای انتخابات نوعی عوام فریبی است.
وی گفت: مردم از دعواها خسته شده اند و به دنبال اخلاق هستند، این دعواها نوعی ژست های تبلیغاتی است که به دنبال آن ها دروغ گفته می شود.
رئیس ستاد انتخابات دکتر رئیسی عنوان کرد: گره زدن شخصیت آقای رئیسی به علم الهدی منطقی نیست، شخصیت ها مستقل هستند، آقای رئیسی 40 سال است که در این کشور در مسئولیت های مختلف خدمت کرده اند.
وی با اشاره به طرح نظام سلامت افزود: اصل طرح نظام سلامت خوب است اما خوب اجرا نشده است، به عنوان مثال بیمارستان بقایی 2 به کیفیت ایده آل نرسید و افتتاح شد ،طبق برنامه ای که وجود داشت باید 400 تختخواب در این بیمارستان وجود داشته باشد که کمتر از این میزان تخت در این بیمارستان وجود دارد.
حسینی گفت: بیمارستان بقایی 2 بدون دریافت مجوز بهره برداری افتتاح شده، یا بخش آی سی یو بیمارستان شفا در اهواز که تعطیل شد و معلوم نیست با چه اهرمی دوباره راه اندازی شد، این اتفاق نباید در نظام سلامت رخ دهد.
درادامه این مناظره رییس ستاد دکتر روحانی در استان خوزستان بیان کرد: رقبای آقای روحانی خصوصا رئیسی باید نظرشان را در مورد دولت آینده خودشان شفاف بیان کنند و باید بگویند چگونه می خواهند دولت را در آینده بگردانند. به طور مثال آقای رئیسی مسولیت تولیت آستان قدس رضوی هستند وقتی آقای علم الهدی اعلام کردند که برنامه های نشاط نباید باشد و جلوی خیلی از برنامه ها را گرفتند انتظاری که داشتیم این بود که در همان زمان اعلام موضع کنند که موافق هستند یا مخالف هستند، سکوت معمولا علامت رضایت است.
حمید کهرام افزود: بعد از این هم باید اعلام شود که در دولت آینده برنامه های نشاط را می توانیم داشته باشیم یا مانند علم الهدی در خراسان می شود.
وی افزود: آقای رئیسی یک اصولگرا است بنابراین باید نسبت به مواضع دولت اصولگرای احمدی نژاد در گذشته که 8 سال بوده اعلام کندو بگوید عملکردش خوب بوده یا بد.
رییس ستاد دکتر روحانی بیان کرد: الان آقایان خودشان را مبرا می کنند و می گویند آن دولت اصولگرا نبوده یا بوده ولی بعدا به طرف دیگری رفته، در حالی که همه می دانند اصولگرایان هم در دوره اول و هم دوم حمایت کردند و افرادی هم که در آن دولت به کار گرفته شدند اکثرا اصولگرایان بودند.
وی افزود: در ارتباط با نفت، در رابطه با گندم که در دولت خاتمی به خودکفایی رسیدیم و در دولت احمدی نژاد مجددا به واردات گندم وابسته شدیم بیایند اعلام موضع کنند، بگویند برای آینده چه برنامه ای دارند؟ آیا دولت احمدی نژاد دولتی بوده که حرکات با بصیرتی انجام داده، اگر اشتباه کرده اصولگرایان شفاف صحبت کنند که ما حمایت کردیم ولی دولتی بوده که نتوانست کشور را به خوبی اداره کند.
وی اضافه کرد: دولت مورد نظر آقای رئیسی دولتی است که هنوز مشق نوشته ای ندارد در حالی که جریان اصولگرایی مشق نوشته دارد و هشت سال حکومت کرد و نشان داده چگونه حکومت داری می کند. حالا باید اعلام کنند که همان را میخواهند ادامه دهند یا خیر.
کهرام گفت: اصولگرایان به شدت نسبت به برجام انتقاد داشتند، ما می گوییم بزرگتربن کاری که روحانی کرد تثبیت بین المللی برجام بود که کشور را در یک شرایط امن قرار داد.
وی بیان کرد: رئیسی به صورت شفاف بگوید برای نفت و پتروشیمی چه برنامه ای دارد، آیا می خواهند همان کارهای احمدی نژاد را انجام دهند یا نه.
رئیس ستاد دکتر روحانی درادامه با اشاره به طرح نظام سلامت بیان کرد: در بعضی از موارد دولت روحانی به شدت قابل دفاع است، مثل برنامه سلامت، بالاخره دولت روحانی یک برنامه اجرا کرده و بودجه بسیار عالی در این زمینه گذاشته که در طول تاریخ انقلاب و کشور بی نظیر است. آقای رئیسی باید اعلام کند که چنین برنامه هایی را قبول دارد یا برنامه دیگری را می خواهد جایگزین کند، باید برنامه های خودش را اعلام بکند و بگوید برنامه سلامت دارد ویاخیر.
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار دهنده :شهریار حیدری فر
6002/7158 /6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.