استاندار خوزستان در مراسم کلنگ زنی جاده ساحلی از پل سوم تا ملاثانی، گفت: در اینکه باید هر طرح مطالعه شده باشد شکی نیست و هیچ پروژه ای بدون مجوز محیط زیستی اجرا نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: از شروع این دولت هیچ طرح بدون پیوست زیست محیطی اجازه اجرا نگرفته است.

وی افزود: یکی از مزایای این طرح تثیبت رودخانه و حفظ حریم رودخانه است؛ هر چقدر عرض رودخانه بیشتر شود از فرسایش خاک، تخریب و پیشروی آن هم جلوگیری می کند.

شریعتی بیان کرد: مشاوران باید بررسی کنند و آنچه تیم کارشناسان و متخصصان اعلام کنند به آن عمل می کنیم.

وی با اشاره به اینکه این مسیر ۴۸ کیلومتر با ۷۵ میلیارد تومان هزینه دربر داشته است، بیان کرد: با اجرای این پروژه اشتغالزایی بسیاری هم انجام می شود. این پروژه ها در راستای رونق و توسعه منطقه است که باعث فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری برای توسعه و اشتغال مولد بیشتر هم می شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه افراد زیادی زمین های کشاورزی خود را از این رودخانه آبیاری می کنند، توضیح داد: این افراد نگران انسداد مسیر آبرسانی و تلمبه ها هستند؛ حتما باید این دغدغه مردم و کشاورزان منطقه دیده شود. حتما باید زمین های کشاورزی که با تأیید آب و برق و جهاد کشاورزی کشت می شوند را در نظر داشته باشیم.

وی افزود: به مردم ویس دو وعده و قول دادم؛ یکی اصلاح تردد مسیر شرق و غرب با ساخت زیرگذر که امسال حتما در برنامه معاونت عمرانی قرار می گیرد. همچنین در شرق ویس یک سری کوچه ها و خیابان هایی که در زمینه فاضلاب مشکل داشتند از محل اعتبارات وزارت نفت برای مناطق حاشیه اهواز کار ساماندهی این فاضلاب ها را نیز انجام می دهیم. این کار باید انجام شود تا توسعه غرب و شرق ویس با هم یکسان باشد.

شریعتی با تأکید بر اینکه همه باید در راستای اصلاح و توسعه استان تلاش کنیم، بیان کرد: شهرستان باوی ظرفیت بسیاری برای توسعه فعالیت های عمرانی و اشتغالزایی مولد دارد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: این جاده سازی باعث فراهم کردن زیرساخت های سرمایه گذاری می شود؛ هم اکنون بسیاری از سرمایه گذاران خواستار ساخت هتل در مسیر رودخانه هستند. امیدوارم با ایجاد این زیرساخت ها و اجرایی شدن این پروژه های اساسی دغدغه های مردم رفع شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.