به گزارش ایرنا جمال درویش شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح ستاد انتخاباتی حزب اعتمادملی در حمایت از دکتر روحانی در ستاد مرکزی این حزب، اصلاحات را یک جریان ریشه دار دانست و گفت: اصلاحات ریشه در انقلاب اسلامی دارد و رای اصلاحات به دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، رای به استمرار حرکت اصلاح طلبی و آرمان های انقلاب است.
وی ادامه داد: اصلاحات با انقلاب اسلامی ایران شروع شد، اما پس از انقلاب بنا به دلایلی مانند جنگ و غیره کشور به سویی دیگر رفت تا اینکه در سال 76 ، بار دیگر جریان اصلاح طلبی در جامعه نمایان شد و بسیاری این سال را شروع اصلاحات در ایران می دانند.
درویش تاکید کرد: پس از دولت اصلاحات به مدت هشت سال چرخه اصلاحات متوقف شد و به قهقرا رفت اما بار دیگر با حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی و خاتمی و همچنین اصلاح طلبان کشور، با آمدن آقای روحانی چرخ اصلاحات به حرکت درآمد.
وی با اشاره به برپایی ستادهای احزاب اصلاح طلب در استان برای حمایت از روحانی اظهار کرد: حزب اعتماد ملی از سال 92 حمایت خود را از دکتر روحانی اعلام کرده است، با وجودیکه مطالبه این حزب از دولت میسر نشده اما این موضوع مانع حمایت حزب اعتماد ملی از دکتر روحانی در این دوره از انتخابات نخواهد شد.
دبیر حزب اعتمادملی منطقه خوزستان با تاکید بر افزایش مشارکت در انتخابات، درباره دلیل حمایت اصلاح طلبان از روحانی در این دوره از انتخابات توضیح داد: دلیل این حمایت اصرار بر استمرار حرکت اصلاح طلبانه در جامعه است و این امر تنها با ادامه دولت دکتر روحانی میسر می شود.
وی با تاکید بر ضرورت حرکت اصلاح طلبی در کشور افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، مدیریتی در کشور معتقد هستیم که باید اصلاحات صورت گیرد و تمامی کسانی که به اصلاح در این امور معتقدند، در اصل اصلاح طلب هستند، این در حالیست که باید طیف مقابل را 'محافظه کار' نامید، نه اصولگرا، زیرا همه ما پایبند به اصول هستیم اما این محافظه کاران هستند که اجازه هیچ گونه تغیری در امور را نمی دهند.
درویش دلیل دیگر برای حمایت از روحانی را اعتقاد به مسیر اعتدال دانست و گفت: افراط همیشه نتیجه عکس داشته و تنها مسیری که می تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند، اعتدال است.
دبیر حزب اعتماد ملی منطقه خوزستان، اظهار کرد: دولت اعتدال و امید در چهار سال اخیر به شدت از سوی افراطی ها تحت فشار بوده است که باید در مقابل این طیف صبور بود، زیرا با ادامه این مسیر اعتدال می توان به مردم سالاری دست یافت.
درویش گفت: با نگاه منصفانه به عملکرد دولت در چهار سال گذشته نیز متوجه اقدامات روحانی خواهیم شد زیرا دولت روحانی با دست خالی مسئولیت کشور را بر عهده گرفت و وضعیت او بسیار بدتر از وضعیت دولت آقای هاشمی رفسنجانی در سال 68 بود.

*بیان واقعیت برای خاکستری ها
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در انتخابات ریاست جمهوری باید واقعیت ها برای مردم تشریح شود تا رای های خاکستری بتوانند انتخاب صحیح داشته باشند.
علی ساری با اشاره به فعالیت های استاندار خوزستان برای بهبود شرایط خوزستان افزود: ما در کنار استاندار خوزستان و دولت هستیم، این در حالیست که باید واقعیت‌های موجود برای رای های خاکستری بیان شود.
وی با بیان اینکه با تمام توان از روحانی حمایت می کنیم، اظهار کرد: دکتر روحانی در چهار سال اخیر بار زیادی را به دوش کشیده و تاکنون کارنامه درخشانی را از خود به‌جای گذاشته است که به پاس این خدمات می خواهیم برای چهار سال دیگر وی رئیس دولت آینده شوند.
ساری اضافه کرد: به‌ جریان فکری اصلاح طلبی پایبند هستم و به دلیل احترام و اعتماد مردم به این گفتمان تلاش کرده ام همواره به این اعتماد پاسخ مثبتی داده باشم.
وی ادامه داد: نمی توان از گفتمانی حمایت کرد که در جهان مقبولیتی ندارد، یادمان نرود که در دولت قبل تمام امور به بن بست خورده بود، به طور مثال مبادلات ارزی کشور با چمدان های پول انجام می شد و کشور به ‌شدت در تنگنا و انزوا قرار داشت.
وی با بیان اینکه چالش های محلی در خوزستان نباید ما را از مصالح کشور غافل کند، تاکید کرد: نمی توان زحمات دولت را زیر سؤال برد، ما نیز در عین حال که چالش‌های استان را فریاد می زنیم، در زمان لازم، با افتخار به عنوان نماینده مردم استان در کنار دولت آقای روحانی می ایستیم و از ایشان حمایت می کنیم.
7151/6064
خبرنگار: نادره وائلی زاده** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.