علی بیرانوند روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا چگونگی این حادثه را تشریح کرد و گفت: در تاریخ 10 اسفند ماه سال گذشته یک فقره آتش سوزی خودروی پژو 405 در پارک گمبوعه این شهرستان گزارش که بلا فاصله ماموران آتش نشانی و سایر امداد رسان به این پارک اعزام شدند.
وی گفت: در حین اطفاء حریق ماموران متوجه یک جنازه در صندوق عقب خودرو شدند که مراتب به این دادستانی اعلام شد.
دادستان حمیدیه اظهار کرد: با تدابیر کارشناسی قضائی محرز بودن به قتل رسیدن فرد یافت شده در صندوق عقب قطعی شد و تحقیقات بلافاصله آغاز گردید.
بیرانوند اظهار کرد: هر چند عوامل این حادثه تلاش کرده بودند که ردی از خود به جای نگذارند ولی با تیزبینی عوامل قضائی و انتظامی در همان ساعات اولیه عوامل آن شناسائی شدند.
وی گفت: همسر مقتول به عنوان اولین مظنون بلافاصله دستگیر شد که هر گونه ارتباط با قتل همسرش را انکار کرد اما در ادامه تحقیقات مشخص شد که وی نیز در این قتل نقش داشته است.
دادستان حمیدیه گفت: در ادامه، دستورات لازم و تحقیقات پیچیده قضائی انجام که مشخص شد همسر وی به همراه سه نفر اقدام به قتل کرده و برای گم کردن رد جنایت جنازه مقتول را در صندوق عقب ماشینش قرار داده و با انتقال به پارک گمبوعه اقدام به آتش زدن خودرو کردند.
وی ادامه داد: در بررسیهای اولیه مشخص شد که مقتول چندین ساعت قبل از آتش سوزی به قتل رسیده و تنها برای گم کردن رد جنایت آن را به این پارک انتقال داده اند.
وی اضافه کرد: در ادامه کار کارشناسی سه همدست همسر مقتول شناسائی و تلاش برای دستگیری آنان آغاز شد که به دلیل تغییر محل اختفای خود زمان دستگیری آنان به تاخیر افتاد.
وی گفت: افراد شناسائی شده که سعی کردند رد خود را از پلیس گم کنند اما از رصد کارآگاهان خارج نشدند و بالاخره سه نفر یاد شده روز گذشته در مشهد غافلگیر و دستگیر شدند.
دادستان حمیدیه ضمن تقدیر از عوامل انتظامی و قضائی شهرستان مشهد اضافه کرد: این سه متهم دستگیر شده به قتل فرد یاد شده اعتراف کرده و انگیزه این کار را شخصی و اختلاف اعلام کردند.
بیرانوند گفت: مقتول که ساکن اهواز بود اهل یکی از استانهای همجوار خوزستان بوده و قاتلین نیز غیر بومی بودند و تنها به دلیل خلوت بودن پارک گمبوعه جنایت خود را به این پارک کشانده بودند.
وی در پایان تاکید کرد این دادستانی با هر گونه عوامل نا امنی که آرامش جامعه را مختل می کند به شدت برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد دادن که روح و روان مردم جریحه دار شود.
حمیدیه یکی از شهرستانهای استان خوزستان است که در 20 کیلومتری غرب اهواز قرار دارد و پارک جنگلی گمبوعه نیز در 5 کیلومتری شرق حمیدیه قرار گرفته است.
7152/6064
خبرنگار: نادره وائلی زاده** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.