معاون امنیتی استانداری خوزستان گفت: امسال باید بهتر از سال گذشته فعالیت های ستاد اربعین را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، قدرت الله دهقان در جلسه ستاد اربعین استان خوزستان، افزود: طرح جامع چذابه و شلمچه نهایی شده و زیرساخت های موردنیاز برای ارائه خدماتی درخور شأن به زائران هم درنظر گرفته شده است.

دهقان عنوان کرد: در شلمچه کوچکترین مشکلی را در زمینه تأمین آب زائران نداریم و حتی روستاهای مسیر هم به واسطه این مرز از نعمت آب لوله کشی بهره مند شدند.

معاون امنیتی استانداری خوزستان بیان کرد: به صورت مفصل در تهران و ستاد اربعین مرکزی نیز گزارش کار می دهیم و همه باید در حوزه اربعین برنامه ریزی های لازم را انجام و گزارش کار ارائه دهند.

دهقان گفت: باید فوریت داشتن و اهمیت بالای مسئله اربعین در میان مسئولان ملی و استانی مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: برای کاهش بار ترافیکی در اربعین سال جاری باید اقدامات لازم را انجام بدهیم. سال گذشته تانکرهای آبرسانی و سایر دستگاه های خدمات رسان باعث ایجاد ترافیک شده بودند که برای رفع آن باید با همکاری قرارگاه خاتم کارهای لازم را انجام دهیم.

دهقان گفت: به هر حال باید در راستای اجرای شدن برنامه ها و همچنین تأمین زیرساخت ها به نحو احسن اقدامات لازم را انجام دهیم و حتی در صورت نیاز با قرارگاه خاتم رایزنی داشته باشیم تا آنها نیز برای تأمین اعتبار همکاری داشته باشند.

معاون امنیتی استانداری خوزستان بیان کرد: با استقرار هیچ موکب جدیدی در مرزهای شلمچه و چذابه موافقت نمی شود. همچنین تقاضا شده تا تجارت و صادرات در ایام اربعین تعطیل نشود هنوز با این پیشنهاد موافقت نشده ولی آن را بررسی می کنیم.

دهقان تصریح کرد: هیچ کسی این حق را ندارد تا اربعین را از مردمی بودن آن خارج کند. قرار شد سریعتر با استاندار هماهنگی شود تا در زمینه راه، آب و پارکینگ کارهای لازم را در در مرزهای چذابه و شلمچه برای پذیرایی و خدمات رسانی به زائران حسینی انجام دهیم.

بنا به اعلام ستاد عتبات عالیات بالغ بر ۶۰۰ موکب شناسنامه دار در استان خوزستان وجود دارد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.