معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان از انجام توافقات اولیه برای اجرای پروژه احداث خط راه آهن خرمشهر به بصره عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید علی بحرینی مقدم معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان در نشست با هیأت سرمایه گذاری استان بصره عراق که پیش از ظهر امروز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه در محل معاونت امور اقتصادی استانداری برگزار شد از توافقات اولیه برای اجرای پروژه احداث خط راه آهن خرمشهر به بصره عراق خبر داد و گفت: به منظور توسعه زیرساخت مرزی میان ایران و عراق اتصال خط راه آهن خرمشهر به بصره در دستور کار دو کشور قرار دارد.

معاون استاندار افزود: اتصال این راه آهن کمک شایانی به اقتصاد دو استان در دو کشور خواهد کرد و راه آهن شمال عراق به کشورهای اروپایی را بصورت غیر مستقیم وصل خواهد کرد و در ترانزیت کالا و مسافر می تواند کمک قابل توجهی به اقتصاد این دو منطقه نماید.

همچنین رئیس هیئت عراقی در این نشست عنوان کرد: مهمترین تاثیر این پروژه انتقال زوار ایرانی به عتبات عالیات است و کمک مهمی در ارتقا و بالا بردن مبادلات تجاری و فرهنگی میان دو کشور خواهد داشت.

در این نشست مقرر شد به منظور تسریع در روند اجرای پروژه، هزینه پل احداثی بر روی رودخانه اروند را ایران تقبل نماید و همزمان کار احداث راه آهن در عراق از سوی استانداری بصره انجام شود.

حجم مبادلات مرزی از دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه در سال گذشته به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون دلار بوده است که در صورت اتصال خط راه آهن میان دو کشور نوید رونق بازار اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری خوزستان را به دنبال خواهد داشت.

مسافت این پروژه حدود 32 کیلومتر راه آهن می باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.