به گزارش ایرنا محمود صادقی چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در سرسرای دانشکده مهندسی اظهار کرد: در دولت قبل به علت جنجال آفرینی و کوتاهی ها، به گونه ای غیر عقلانی ، مساله هسته ای مدیریت می شد به صورتی که در یکی 2 سال آخر رهبر معظم انقلاب، اعتماد خود را نسبت به پیگیری پرونده هسته ای از دست داد و پرونده از دولت به شورای امنیت ملی سپرده شد.
صادقی اظهار کرد: بعد ازروی کار آمدن دولت یازدهم، مسئولیت پیگیری مذاکرات هسته ای به وزارت خارجه بازگشت چون تیم حرفه ای و با تجربه و قابل اعتماد سکاندار سیاست خارجی شده بود که در مذاکرات بسیار فشرده، این پرونده را به سرانجام رساند.
وی با بیان اینکه اگر ادعا کنیم در حوزه روابط بین الملل ، برجام یک شب معجزه می کند عوام فریبانه است ، افزود: ولی واقعیت این است که در شرایطی که تحریم ها زندگی روزمره مردم را مختل کرده بود، این توافق موانع وهمچنین اختلال ها در روابط بین الملل را از پیش پای کشور برداشت.
صادقی ادامه داد: با اجرای برجام زمینه برطرف شدن برخی تحریم ها که از نظر برنامه هسته ای ظالمانه بود فراهم شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید با سیاست های تدبیر آمیز خود توانست امید را در این کشور زنده کند و علاوه بر ایجاد آرامش و کاهش تنش در روابط خارجی ، در روابط داخلی نیز آرامش برقرار کرد.
وی بیان کرد: در دولت گذشته ، تنش زایی فقط به رقبای آنها اختصاص نداشت بلکه بین خودشان نیز رواج داشت.
صادقی گفت: آنچه در توافق هسته ای کشور به آن دسترسی یافتیم خواست نظام و رهبر معظم انقلاب بود و فقط خواست دولت نبود و بر مبنای اراده رهبر و رای و مطالبه مردم بود و در نتیجه در عرصه سیاست خارجی تنش ها کاهش یافت و به توافق عزتمندانه رسیدیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعهدات ایران به قدرت های جهانی این بود که برنامه را طوری پیش ببرد که اعتماد سازی کند و توافقات ایران در برجام در راستای اعتماد سازی است.
وی افزود: هیچ گاه کسی ادعا نکرده برجام کشور را از جنگ نجات داده است بلکه برجام محصول اراده مردم است و مردم با مقاومت خود در دوران انقلاب و جنگ، کشور را مستقل و مقتدر ساختند و دولتی را انتخاب کردند که با درایت به این توافق دست یابد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقاومت مردم و تلاش های قوای مسلح و به خصوص نیروهای شریف ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی غیر قابل انکار است.
وی گفت: در دولت گذشته کشور از حالت طبیعی و عادی و بین المللی خارج شده بود و هیچ چیز در جای خود قرار نداشت ولی دولت یازدهم، نظم را به روابط بین الملل برگرداند.
صادقی ادامه داد: شاید بتوان برخی زیان های دولت گذشته را ظرف 10 تا 20 سال جبران کرد اما زیان به منابع انسانی اصلا قابل جبران نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دولت قبل، دانشگاهها گرفتار فضای پلیسی و امنیتی بودند و استادان در کلاس های درس، احساس اعتماد و اطمینان نمی کردند و برگزاری گردهمایی هایی مانند امروز یک آرزو شده بود.
وی اظهار کرد: آثار غیر مستقیم تحریم ها به مراتب بدتر از آثار مستقیم است و مهمترین اثر غیر مستقیم تحریمها بی اعتمادی در سرمایه گذاران داخلی و خارجی است که امید است در سایه ارامش و سیاستهای درست اقتصادی در کشور ،اعتماد سرمایه گذاران باز گردد و افزایش بیابد.
صادقی اظهار کرد: ما برای اقتصاد کشور نسخه های یک شب و معجزه آسا نداریم،هر کس هم برای حل مشکلات اقتصادی، نسخه های حل معجزه آسا می دهد فریبکار است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشور نیازمند اصلاحات ساختاری در اقتصاد است که می توان به اصلاح نظام بانکی، نظام بودجه ریزی و همچنین سالم شدن فضای اقتصادی اشاره کرد.
وی گفت: باید در فعالیت های اقتصادی شفافیت باشد و منافع عمومی و خصوصی از هم جدا و مدیریت بازار انرژی ساماندهی شود.
صادقی بیان کرد: ظرف 40 سال گذشته تورم تک رقمی را برای چهارمین بار در سال 95 تجربه کردیم که این دستاورد بزرگ با رشد همراه بوده است و دوره های قبلی مربوط به سال های 54، 64 و 69 بوده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در فضای انتخاباتی عرصه شعارهای توخالی و عوامل فریبانه فراهم است که نباید به آنها مبتلا شویم و خوشحالم از اینکه وقتی نقد خود را با صدای بلند بیان می کنید شما را شبانه جلب نمی کنند.
وی اضافه کرد: از جمله مهمترین ویژگی های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است که با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان شده است و مردم از اقصی نقاط کشور خود را برای شرکت در انتخابات آماده کرده اند.
صادقی گفت: تمامیت خواهی و استبداد فردی و گروهی با ذات این نظام ناسازگار است و این نظام بر پایه حق حاکمیت مردم استوار شده و حق خدادادی مطابق قانون اساسی حقی است که خدا به انسان داده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حاکمیت مردم و جمهوریت را از بیرون نظام جستجو نمی کنیم، جمهوریت برخاسته از اسلام است.
وی افزود: باید کشور را به گونه ای مدیریت کنیم که علاوه بر حفظ منافع ، دچار تنش نشود و مبانی خردورزانه و عقلانی داشته باشیم تا علاوه بر آرامش، حقوق خود را تضمین کنیم.
این برنامه با همت انجمن اسلامی دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) و انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.
3004/6002/6064
خبرنگار: خاطره غفاری** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.