به گزارش ایرنا لطیف حیایی اهوازی روز چهارشنبه در همایش توجیهی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز و ستادهای انتخابای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرک نفت اهواز گفت: انتخابات عالی ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی کشور برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و به منزله مشروعیت بخشیدن به نظام اسلامی است.
وی افزود: در این انتخابات همه ارکان نظام نقش دارند و مبنای کار همه آنان مر قانون است و احدی نباید به خود اجازه دهد برای جلب آرا مردم به دور زدن قانون و تخلف روی بیاورد.
وی با بیان اینکه همه کارهای تبلیغی نامزدهای شوراها در فضای فیزیکی و مجازی رصد می شود افزود: اگر تخلفات یک نامزد محرز شود حتی پس از پیروزی در انتخابات ، همه موارد و گزارش های تخلف آن نامزد بررسی خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات اهواز با اشاره به اینکه 66روز از فرایند برگزاری انتخابات می گذرد و همه دستگاههای اجرایی ، نظارتی ، بازرسی و انتظامی و امنیتی درگیر آن هستند افزود: تلاش همه ما این است که انتخابات طبق موازین قانونی برگزار شود و حقی از کسی ضایع نشود.

*شهرداری مکان های مناسبی را برای تبلیغات نامزدها جانمایی کند
رئیس ستاد انتخابات اهواز با اشاره به اینکه تبلیغات رسمی و قانونی نامزدهای شورای اسلامی شهر اهواز از 20 اردیبهشت شروع و تا ساعت 8 صبح روز 28اردیبهشت به مدت هفت روز انجام می شود از شهرداری خواست مکان های مناسبی را برای تبلیغات نامزدها جانمایی کند.
حیایی اهوازی با بیان اینکه نامزدها باید از تخریب یکدیگر پرهیز کنند و فقط برنامه ها و سوابق اجرایی خود را برای رعایت حق انتخاب مردم بیان کنند اظهار داشت:اطلاع رسانی و شفاف سازی برنامه ها در راس کارهای تبلیغاتی نامزدها قرار گیرد.
وی بیان کرد : جلوی افراد قانون شکن که به صورت ناصحیح تبلیغات خود را انجام می دهند و با این اقدام افکار عمومی را مخدوش و منحرف می کنند برخورد خواهد شد و پرونده آنان برای رسیدگی سریع به شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی ارسال می شود.

* سلامت و امنیت انتخابات
رئیس ستاد انتخابات اهواز در این همایش که تعداد زیادی از نامزدهای شورای اسلامی شهر اهواز حضور داشتند موضوع سلامت و امنیت انتخابات را بااهمیت خواند و گفت:همه ما به دنبال انتخاباتی شفاف ، عادلانه ، دقیق و سریع با مشارکت حداکثری هستیم و باید برای تحقق آن همه وارد میدان شوند.
حیایی اهوازی به نقش برجسته و تاثیرگذار نامزدهای شوراها و ستادهای تبلیغاتی آنان در شور و شوق انتخاباتی اشاره کرد و گفت: برای اینکه انتخاباتی سالم و پرشور و نشاط داشته باشیم یکسری مبانی را باید رعایت کنیم که اساس آن رعایت قانون است ، در آن صورت است که انتخاباتی سالم و بدون دغدغه خواهیم داشت.

*تضعیف جبهه دشمن از طریق پایبندی نامزدها به قانون
رئیس ستاد انتخابات اهواز در ادامه سخنان خود گفت: پایبندی نامزدها به قانون ، جبهه دشمن را برای دستیابی به اهداف نامشروعش تضعیف و ناکام خواهد کرد.
وی گفت: فعالیت شما نامزدها سبب تقویت گفتمان سیاسی و مذهبی در جامعه ، بالابردن نشاط سیاسی و وفاق اجتماعی می شود و دستاورد کمی نیست.
حیایی اهوازی افزود: در کنار همه کارهای تبلیغاتی باید اخلاق سیاسی داشته باشیم ،در همه حال به نص قانون تمکین کنیم و از ریخت پاش ها و افزایش هزینه های تبلیغاتی جلوگیری نمائیم.
وی صیانت از آرا و تقویت اعتماد عمومی را از وظایف مسئولان و نامزدها بیان کرد و افزود:هیچ کس حق ندارد به اعتماد عمومی مردم با برخی قانون شکنی ها خدشه ای وارد کند در آن همه ما در پیشگاه الهی و ملت پاسخگو باشیم.

انتخاباتی پرشور و حماسی می خواهیم
سرپرست فرمانداری اهواز نیز در این همایش در سخنان کوتاهی با تبریک اعیاد شعبانیه ، به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: همه ما انتخاباتی پرشور و حماسی می خواهیم و این به تقویت مردم سالاری دینی کمک می کند.
نبی الله خون میرزایی ، قانونمندی ، شفافیت ، رقابتی بودن و مشارکت گسترده و یکپارچه مردم را در انتخابات آینده پیش بینی و ابراز امیدواری کرد همه ما به وظایف قانونی و ملی و وجدانی خود عمل کنیم.
وی به مردم و نامزدها اطمینان داد با همه توان و سازوکارهای قانونی از آرا مردم که حق الناس است مراقبت خواهد شد.

* ستادهای نامزدها در تبلیغات حقوق مردم را مراعات کنند
فرمانده انتظامی اهواز نیز در این همایش ، ستادهای نامزدهای شورا به رعایت حقوق مردم فراخواند و گفت:ستادهای تبلیغاتی مواظب باشند صدای بلندگو را بلند نکنند و برای مردم مزاحمت و آلودگی صوتی ایجاد ننمایند.
سرهنگ محمد صفری ، ستاد های تبلیغاتی را از الصاق اقلام تبلیغاتی در اماکن عمومی و تابلوهای راهنمایی و رانندگی برحذر داشت و از آنان خواست به حساسیت های قومی به هیچ عنوان دامن نزنند.
پیش بینی نکردن نتابج انتخابات قبل از برگزاری انتخابات در ستادها ، رعایت ماده 16قانون انتخابات در مورد بهره گیری از فضای مجازی ، خودداری از تجمع در مقابل فرمانداری و استانداری در اعتراض به نتایج آرا و هر خواست دیگر یا راه اندازی کارناول های تبلیغاتی در خیابانها و اشغال فضاهای عمومی مثل خیابان ها و میدان ها برای برگزاری میتینگ های انتخاباتی از دیگر تذکرات فرمانده انتظامی اهواز در این همایش بود.
بخش پایانی این همایش به سخنان اسدی نژاد قاضی ویژه رسیدگی کننده به تخلفات انتخاباتی اختصاص داشت که وی موارد قانونی تبلیغات نامزدها را مرور کرد.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.