به گزارش ایرنا جاسم شدیدزاده رئیس ستاد عربی دکتر روحانی در خوزستان، شامگاه یکشنبه در آیین گشایش دفتر مرکزی این ستاد در کوی امانیه، اظهار کرد: مردم عرب خوزستان ریشه های تاریخی چندین هزار ساله در این استان دارند و همواره در برهه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی و حمله انگلیسی ها به ایران در سال 1920 از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند.
وی در این سخنرانی که به زبان عربی و فارسی ارائه شد، با اشاره به قداست سرزمین ایران برای عرب های خوزستان اظهار کرد: ما در این سرزمین پدران خود را به خاک سپردیم و این سرزمین ناموس و وطن ماست.
شدیدزاده با تاکید بر اتحاد و انسجام مردم عرب خوزستان گفت: فعالان سیاسی عرب باید مواضع خود را بر اساس مطالبات قانونی و شرعی مردم بنا نهند و سعی کنند صدای خود را به مرکز برسانند.
شدیدزاده افزود: شرایط فعلی مردم عرب خوزستان ایجاب می کند که در انتخابات از دکتر روحانی حمایت کنیم زیرا وی به مطالبات مردم عرب خوزستان پاسخ مثبت داده است.
وی اظهار کرد: مرکزنشینان باید بدانند مردم عرب خوزستان همواره در کنار انقلاب و نظام بوده و همیشه وفادار و پایبند به اصول نظام هستند و رای خود را به روحانی می دهند؛ اما این رای مشروط است و دولت آینده باید در مقابل، وعده کند که به مطالبات به حق مردم عرب جامه عمل بپوشاند.
وی اضافه کرد: مطالبات قانونی مردم عرب خوزستان را به دکتر روحانی ارائه کردم و وی برای تحقق این مطالبات و رفع بخشی از تبعیض ها قول مساعد داده است، بنابراین از مردم عرب خوزستان می خواهم که در انتخابات ریاست جمهوری به روحانی رای دهند.
رئیس ستاد عربی روحانی در خوزستان تاکید کرد: امیدواریم در این رقابت سربلند بیرون بیاییم و رای روحانی رای اول استان شود.
نماینده سابق اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رای اول مردم عرب خوزستان، دکتر روحانی است و این مساله در انتخابات گذشته (سال 92) نیز ثابت شد.
شدیدزاده تاکید کرد: به روحانی رای می دهیم زیرا می خواهیم تبعیض ها را رفع و مطالبات مردم عرب را پیگیری کنیم.

*تنوع قومی فرصت است
نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین گشایش ستاد عربی دکتر روحانی اظهار کرد: قومیت ها در کشور فرصت هستند نه تهدید و اقوام باعث انسجام و اتحاد بیشتر می شوند.
جواد کاظم نسب الباجی افزود: مردم عرب خوزستان در جنگ با متجاوزان انگلیسی، در جنگ با متجاوزان بعثی، در دفاع از حرم اهل بیت و حضور در صحنه های سیاسی دین خود را ادا کردند و امروز شاهد هستیم همگام با سایر مردم کشور در صحنه انتخابات حضور فعال دارند.
وی با تاکید بر توجه بیشتر مسئولان به مردم عرب خوزستان، گفت: امیدوارم هم استانی های ما در انتخابات شرکت کرده و رای خود را به اعتدال بدهند.
الباجی همچنین با تاکید بر انتخاب افراد متخصص در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر گفت: در حال حاضر اهواز خرابه ای است که در شان مردم نیست بنابراین مردم باید در انتخاب خود دقت کرده و به متخصصان رای دهند.
بر اساس این گزارش، علی ساری دیگر نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی نیز در این آیین حضور داشت.
ستاد انتخاباتی دکتر روحانی به ریاست حمید کهرام از هفته گذشته آغاز به کار کرده است. همچنین ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در خوزستان با ریاست سید کریم حسینی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) در این استان و ستاد محمدباقر قالیباف با ریاست منصور کتانباف گشایش یافته است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت به صورت همزمان برگزار می شود.
7151/6064
خبرنگار: نادره وائلی زاده** انتشار دهنده: سید بهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.