به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در آئین بهره برداری از بیمارستان 96تختخوابی اهواز با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم افزود: هم اکنون نظام سلامت به گونه ای است که تقریبا همه نقاط کشور زیرپوشش این طرح ملی قرار گرفته اند و متعاقب آن هزینه درمانی شهروندان به ویژه روستائیان به حداقل رسیده است.
وی گفت: توسعه حوزه سلامت در جامعه به بالارفتن سطح خدمات رسانی و بسط عدالت اجتماعی منجر شده و این اتفاقی بود که در دولت تدبیر و امید رخ داد.
رئیس شورای سلامت خوزستان با بیان اینکه هنوز در بخش سلامت این استان مشکلاتی داریم که یکی از آنان تکمیل نشدن مراکز درمانی تامین اجتماعی در شهرهای آبادان و دزفول است خواستار شتاب بخشیدن به روند اجرایی این پروژه ها شد.
شریعتی با اشاره به اینکه دولت نباید و نمی تواند متصدی همه امور باشد افزود: این سم مهلکی است که دولت همه چیز را در دست بگیرد ؛ کار دولت بهبود سلامت ، ارتقای امنیت و آموزش است و بقیه کار آن نظارت و هدایت خواهد بود.
وی گفت: بیمه شدگان به ویژه از کارافتادگان زیرپوشش تامین اجتماعی نباید دغدغه ای به نام درمان داشته باشند.
استاندار خوزستان ادامه داد:با وجود تعداد زیاد بیمه شدگان تامین اجتماعی در خوزستان، دسترسی به خدمات درمانی در این استان پائین تر از متوسط کشوری است در حالی که این حق خوزستان است از خدمات درمانی بیشتر و کیفی تری برخوردار باشد.
شریعتی افزود:سازمان های بیمه گر با برنامه ریزی ، باید به گونه ای خدمات خود را توسعه دهند تا پزشکان بیشتری با عقد قرارداد در بیمارستان ها و مراکز درمانی به مردم خدمت کنند.
راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی در مرکز شهرستان باوی (ملاثانی)و بازطراحی بیمارستان شهدای شوشتر به گونه ای که در شان مردم این منطقه باشد از خواسته های استاندار خوزستان بود.
استاندار خوزستان به ملاقات اخیرش با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این ملاقات مشکلات ، چالش ها و خواسته های مردم خوزستان مطرح شد و آقای نوربخش قول داد راه اندازی مرکز درمانی شهرستان باوی که 40هزار بیمه شده دارد را در سال 1396در دستور کار قرار دهد.
بیمارستان نوسازی شده امیرکبیر اهواز در زمینی به مساحت پنج هزار و 235متر و زیربنای 9 هزار و975 متر مربع، شامل بخش های زنان ، مردان ، کودکان، آی سی یو ، سی سی یو ، ان آی سی یو ، زایمان و اورژانس ، و دارای چهار اتاق عمل و درمانگاه های عمومی و تخصصی، با حدود 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان تامین اجتماعی در چهار طبقه ساخته و تجهیز شده است.
6065 / 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.