به گزارش خبرنگار ایرنا احمد قهرمانی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگی عمومی دزفول افزود:طبق بررسی به عمل آمده هیچکدام از این افراد که در سطح شهر دزفول تکدی گری می کنند از نظر مالی ضعیف نبوده ضمن اینکه دارای خانه و ماشین نیز می باشند.
وی با بیان اینکه این متکدیان به صورت برنامه ریزی شده عمل می کنند تاکید کرد: در صورتیکه شهروندان دزفولی با سماجت این افراد مواجه شدند از طریق 110 پلیس را مطلع کنند تا این افراد جمع آوری شده و با آنان برخورد قضایی شود.
دادستان دزفول با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در جامعه برای پرهیز از کمک به اینگونه افراد گفت: بسیاری از این افراد که با سماجت و مزاحمت از مردم پول مطالبه می کنند مجرم بوده و قانون برای آنها مجازات حبس در نظر گرفته است.
به گزارش ایرنا قهرمانی با بیان اینکه بنده به عنوان دادستان این شهرستان هرگز به چنین افرادی کمک نمی کنم افزود: مردم دزفول به عنوان افرادی خیر و نوعدوست باید کمک های خود را به نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی پرداخت کنند و از کمک به متکدیان سطح شهر خودداری کنند چرا که کمک به این افراد غیر مستحق ، به نوعی کمک به جرم و تخلف آنهاست.
دادستان دزفول همچنین با اشاره به دستگیری 22 نفر از متکدیان مزاحم از سطح شهر دزفول با کمک نیروی انتظامی گفت:با این افراد مجرم طبق قانون برخورد شده و بعضا به 3 تا 6 ماه حبس و جریمه مالی نیز محکوم شدند.
وی با بیان اینکه 12 دستگاه و نهاد در رابطه با متکدیان مسئولیت دارند گفت:اطلاع رسانی رسانه ها با هدف فرهنگ سازی برای پرهیز شهروندان از کمک به متکدیان غیر مستحق بسیار ضروری و موثر است که باید مورد توجه قرار گیرد.
دادستان دزفول گفت:با نهادینه شدن این فرهنگ می توان دزفول را به شهری بدون گدا و متکدی تبدیل کرد که البته این مهم نیازمند مشارکت جدی شهروندان و امتناع از کمک مالی به متکدیان سمج است.
وی با اعلام تشدید برخورد دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با متکدیان سطح شهر از شهروندان خواست در صورتیکه با افراد متکدی سمج و مزاحم روبرو شدند از طریق 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند تا برخورد قضایی با آنان صورت گیرد.
6068
خبرنگار و انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.