عبدالحسین پوررکنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اختصاص 6 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور به چهار روستای دزفول خبر داد و گفت: این اعتبار در راستای توسعه زیر ساخت های گردشگری در مناطق روستایی دزفول هزینه می شود.
وی افزود:2 میلیارد ریال به روستای باغچه بان و سه میلیارد ریال نیز به روستاهای پامنار و لیوس بخش شهیون دزفول اختصاص یافته است ضمن اینکه برای روستای اسلام آباد بخش چغامیش دزفول نیز ردیف اعتباری معادل یک میلیاردو 500 میلیون ریال پیش بینی شده است.
پوررکنی مهمترین اولویت برای توسعه زیر ساخت های گردشگری در روستاهای مذکور را ایجاد محل اسکان برای گردشگران عنوان کرد و گفت:اعتبارات مذکور با هماهنگی اداره کل امور روستایی استانداری و سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری هزینه می شود.
وی اظهار کرد:دزفول در زمینه گردشگری از ظرفیت های بی شماری برخوردار است که با ایجاد زیر ساخت های لازم می توان سفر گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه را شتاب بخشید.
معاون امور عمرانی فرمانداری دزفول همچنین از پیگیری فرماندار دزفول برای تکمیل نهایی جاده جدید روستای شوی در بخش شهیون خبر داد و گفت:با موافقت بنیاد برکت و اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مقرر شده تا جاده جدید روستای شوی تکمیل و به بهره برداری برسد.
روستای لیوس که در 73 کیلومتری شهر دزفول واقع شده از توابع دهستان سید ولی الدین بخش شهیون دزفول و در دامنه کوه لنگر واقع است.
این روستا به لحاظ وجود خانه های سنگی و بافت تاریخی 700 ساله آن مورد توجه گردشگران و طبیعت گردان قرار گرفته است.
روستای تاریخی طبیعی لیوس به دلیل دارابودن پتانسیل های بالای گردشگری در سال 1387 به عنوان روستای نمونه گردشگری در استان خوزستان معرفی شد.
بخش شهیون دزفول با بیش از 200 روستا و پنج دهستان در شمال دزفول واقع شده است.
6068
خبرنگار و انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.