دکتر عبداله پارسا شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه سرآمدی آموزش در سرسرای معاونت آموزشی این دانشگاه اظهار کرد: در حوزه تحصیلات تکمیلی این نسبت یک به هشت است در حالی که شاخص مطلوب در حوزه کارشناسی کشور یک به 18 و در حوزه تحصیلات تکمیلی یک به 6است.
وی افزود: هم اکنون 580 عضو هیات علمی در دانشگاه شهید چمران اهواز فعالیت می کنند که بیش از 50 درصد دانشیار و بالاتر هستند.
پارسا در خصوص توسعه آموزشی دانشگاه گفت: ساختمان دانشکده پتروشیمی، علوم زمین، معماری و مرکز تحقیقات نفت و حفاری در دانشگاه شهید چمران اهواز در حال ساخت است.
وی ادامه داد: دانشگاه شهید چمران اهواز جزو دانشگاه های سطح 2 است و فعالیت ها در حال ساماندهی است تا این دانشگاه به سطح یک برسد.
وی اضافه کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی در خصوص فعالیت های آموزشی و پژوهشی، توسعه فضاهای آموزشی ، توسعه طرح های عمرانی و اصلاح هرم اعضای هیات علمی و جذب دانشجویان خارجی از جمله این اقدامات است.

** گشایش مرکز آموزش زبان فارسی و تحصیل 70 دانشجوی عراقی
پارسا بیان کرد: پارسال حدود 70 دانشجو از کشور عراق در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا برای پذیرش مراجعه کردند و هم اکنون در مرکز آموزشی زبان فارسی این دانشگاه که در سال تحصیلی جاری راه اندازی شده، آموزش و در رشته های مختلف به تحصیل مشغولند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برای ارتقای کیفیت آموزشی ، هوشمند سازی کلاس ها، ارتقای مهارت های حرفه ای اعضای هیات علمی با برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی در خصوص موضوعاتی مانند روش های تدریس، ارزشیابی و طراحی درس انجام می شود.
وی اضافه کرد: مرکز آموزش مجازی این دانشگاه نیز در سال 97-96 آماده پذیرش دانشجو و ارائه رشته هایی به صورت مجازی خواهد بود.
پارسا ادامه داد: هم اکنون 15 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند که بیش از چهار هزار نفر مربوط به حوزه تحصیلات تکمیلی هستند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز در 53 گروه آموزشی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد و 54 رشته کارشناسی، 130 کارشناسی ارشد و 74 رشته دکترای تخصی در دوره های روزانه و شبانه وجود دارد.
وی اظهار کرد: در پردیس بین المللی این دانشگاه نیز برای 45 رشته کارشناسی ارشد و 18 رشته دکتری مجوز صادر شده که برخی از رشته ها فعال هستند.
پارسا ادامه داد: بیش از 225 نفر برای دکترای تخصصی، بیش از یک هزار نفر کارشناسی ارشد، 2 هزار و 300 نفر کارشناسی و 120 نفر دکترای عمومی دامپزشکی به عنوان ظرفیت پذیرش پیشنهادی برای سال تحصیلی آینده به سازمان سنجش اعلام شده است.
وی در ادامه به دهه سرآمدی آموزش از سوم تا 12 اردیبهشت اشاره کرد و گفت: روز دوشنبه آئین تجلیل از استادان نمونه آموزشی، بازنشسته و گروه های آموزشی ممتاز این دانشگاه برگزار می شود.
وی بیان کرد: 27 استاد نمونه آموزشی، 9 نفرعضو هیات علمی بازنشسته سال 95 و چهار گروه آموزشی ممتاز بر اساس 40 شاخص مورد تقدیر قرار می گیرند.
پارسا ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی، میزگرد، پنل و ارائه یافته ها و نظرات همکاران در حوزه آموزش از جمله دیگر برنامه های این هفته است.
3004 / 6037
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.