کیامرث حاجی زاده شنبه در گفت وگو با ایرنا با انتقاد از سازمان هواشناسی خوزستان اظهار کرد: به دلیل ورود توده گرد و غبار از صبح امروز، دبستان و پیش دبستانی های نوبت عصر در آبادان و خرمشهر تعطیل شد.
وی گفت: تا ساعت 10 امروز که توده گرد و غبار وارد شهرهای خوزستان شد، هیچگونه اطلاعی از وضعیت ریزگردها نداشتیم و هواشناسی خوزستان اطلاعیه یا اخطاریه ای در این زمینه صادر نکرده است.
وی با بیان اینکه در هفته گذشته نیز هواشناسی خوزستان ورود ریزگرد را پیش بینی نکرده بود افزود: جلسه فوری ستاد بحران استان برای رسیدگی به وضعیت هواشناسی و غلظت هوا هم اکنون تشکیل شده است.
حاجی زاده تاکید کرد: با توجه به عدم پیش بینی هواشناسی هنوز نمی دانیم این گرد و غبار تا چه زمانی ادامه می یابد.
بر اساس گزارش محیط زیست خوزستان، در ساعت 10 امروز میزان گرد وغبار درساعت 10 امروز، درشهرهای اهواز 339 میکروگرم بر متر مکعب، آبادان یک هزار و 200 میکروگرم بر متر مکعب، خرمشهر یک هزار و 118 میکروگرم بر متر مکعب، شوش 290 میکروگرم بر متر مکعب، اندیمشک254 میکروگرم بر متر مکعب، دزفول 212، امیدیه217 میکروگرم بر متر مکعب، شوشتر156 و سوسنگرد496 میکروگرم بر متر مکعب است.
استاندارد غبار در هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است.
همچنین مدارس نوبت عصر اهواز و تعدادی از شهرهای استان روز دوشنبه 4 اردیبهشت به دلیل گرد و غبار تعطیل اعلام شده بود. در این روز نیز هواشناسی و اداره کل بحران اخطاریه ای صادر نکرده و تعطیلی با تاخیر اعلام شد.
7151/6064
خبرنگار: نادره وائلی زاده** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.