استاندار خوزستان در نشست با شیوخ و نخبگان جامعه عرب این استان گفت: در انجام پروژه ها تاکید کرده ایم حتما از نیروهای بومی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست با شیوخ و نخبگان جامعه عرب خوزستان که عصر روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد ضمن قدردانی از رشادت های و فداکاری های مردم عرب در پاسداری از مرزهای کشور در طول تاریخ گفت: ما همواره به ایستادگی و مقاومت قوم شریف و غیور عرب در حراست از کیان مهین اسلامی در دوران دفاع قدس افتخار می نماییم.

شریعتی با بیان اینکه مشی و رویه ما طبق آموزه های قرآنی اعتدال و میانه روی در کارهاست عنوان کرد: برای عمران و توسعه استان بخشی از برنامه ها انجام شده و برخی هم معوق شده است اما باید در انتظارت خود این امر را لحاظ نماییم که این دولت چه وضعیتی را تحویل گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: دولت یازدهم اداره امور کشور را در شرایطی تحویل گرفت که تورم افسار گسیخته و رکود شدید و تحریم های گسترده شرایط بسیار سختی برای کشور به بار آورده بود ضمن اینکه به یاد داشته باشیم بیشترین درآمد از لحاظ فروش نفت در طول تاریخ عاید دولت قبل شد که متاسفانه به علت برنامه ریزی ناصحیح با مشکلات جدی مواجه شدیم و این شرایط را باید در نقدها و مطالبات خود لحاظ نماییم.

استاندار خوزستان ادامه داد: دولت یازدهم در چنین شرایطی روی کار آمد و اولویت خود را بر تنظیم روابط خارجی و رفع تحریم ها و قطعنامه های ظالمانه قرار داد که چنین کاری بسیار سخت و مستلزم زمان زیادی بود و بایست این نکته را مد نظر قرار دهیم که موفق شدیم که اولین کشوری در طول تاریخ باشیم که قطعنامه فصل هفتم علیه آن صادر شود اما آن قطعنامه ها بدون جنگ و خونریزی لغو شود و کشور از فصل هفتم شورای امنیت سازمان ملل خارج شود.

شریعتی اظهار کرد: البته اشکالات و ایراداتی هم هست و همه باید کمک کنیم تا بتوانیم با همکاری و همدلی از حجم مشکلات بکاهیم.

وی با اشاره به اینکه در اوایل دهه هشتاد حجم بودجه عمرانی کشور 70 درصد بود تصریح کرد: متاسفانه دولت یازدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که سهم بودجه عمرانی 20 درصد بودجه کشور بود و انبوهی از پروژه های نیمه تمام هم شروع شده بود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: دولت یازدهم خوشبختانه توانست با سیاست ها و برنامه ریزی های صحیح و کارشناسی تورم را مهار نماید و رکود هم به تدریج در حال برطرف شدن هست و باید تلاش نماییم روند خروج از رکود حفظ شود.

شریعتی در خصوص موضوع انتقال آب گفت: طبق نظر رئیس جمهور انتقال بین حوضه ای آب باید بر اساس کار کارشناسی و صرفا برای مصارف آب شرب باشد و بر همین اساس و با پیگیری های صورت گرفته هیچ انتقال آبی در این دولت تصویب نشده است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه های دولت برای خوزستان اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری که بزرگترین طرح کشاورزی در تاریخ ایران محسوب میشود بوده است که روند اجرای آن در سال های اخیر پیشرفت قابل توجه و شتاب خوبی داشته است با این حال در این طرح به دلیل گستردگی آن اشکالاتی هم وجود داشته و برای رفع مشکلات و ایرادات آن در حال پیگیری هستیم.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به مصوبه اخیر دولت برای 5 بخش زیربنایی در استان عنوان کرد: در بخش آب و فاضلاب استان اخیرا تفاهم نامه ای میان سازمان برنامه و بودجه وزارت نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ع) و استانداری منعقد شد و بر مبنای آن طرح آبرسانی غدیر ظرف 3 سال انجام خواهد شد و و برای 25 شهرستان و 1600 روستا از رودخانه دز آب شرب تامین خواهد شد.

استاندار خوزستان افزود: انجام این پروژه ها منجر به سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های شغلی خواهد شد و ما تاکید کرده ایم که در این پروژه ها حتما از نیروهای بومی استفاده شود البته برای اینکه این امر به صورت مطلوب انجام شود از بایست آموزش دوره های فنی و حرفه ای را گسترش دهیم.

شریعتی در مورد انتقاد مطرح شده در زمینه عدم توزیع عادلانه مناصب و مدیریت ها گفت: این موضوع از همان ابتدای مسئولیت بنده توصیه رئیس جمهور بوده است و همواره تلاش کرده ام در این مسیر گام بردارم و به تدریج سعی کردیم این مسیر را اصلاح نماییم تا به سمت تعادل و توازن رویم و باید شرایطی به وجود آوریم که همه احساس نمایند در مدیریت استان نقش دارند.

همچنین در ابتدای این نشست تعدادی از نخبگان جامعه عرب خوزستان به بیان دیدگاه ها، انتقادات و مطالبات خود پرداختند که از جمله مواردی که مطرح شد می توان به ضرورت گسترش عدالت اجتماعی و ترویج همدلی و وفاق اجتماعی، درخواست همکاری با سازمان های مردم نهاد، انتقاد از بیکاری، درخواست توجه بیشتر به زنان به عنوان نیمی از نیروی جامعه، درخواست رسیدگی و توجه به وضعیت تالاب ها و رودخانه ها و نخلستان ها و انتقاد از عدم وجود بیمارستان در برخی شهرهای استان بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.