رئیس اداره آبرسانی مرغزار گفت: ماهیت و وظیفه شرکت آب جنوب شرق، با هدف تامین وانتقال آب خام مصرفی شهرها و روستاها، صنایع وسایر مشترکین طرف قرداد در خوزستان می باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، هادی راشدی در گفتگو با این خبرگزاری افزود: اداره آبرسانی مرغزار، وظیفه تصفیه و انتقال آب به شهرهای امیدیه، رامشیر، جراحی و ممکو و بیش از ۸۰ روستای تابعه و مشترکین صنعتی طول مسیر را به عهده دارد.

وی ادامه داد: واحد آبرسانی مرغزار دارای دو خط لوله با قطر ۹۰۰ میلیمتر فلزی که این خط لوله وظیفه انتقال آب به تاسیسات امیدیه یک را به عهده دارد و همچنین خط ۸۰۰grp که آبرسانی به شهرهای چمران و ممکو را به عهده دارد.

رئیس اداره آبرسانی مرغزار گفت: تاسیسات فشار افزای آبرسانی امیدیه یک، در ۱۵ کیلومتری شهرستان رامشیر، واقع شده است که پس از آنکه خط ۹۰۰ وارد تاسیسات گردید، منشعب شده و پس از افزایش دبی آن به آبفاها و آبفارهای شهرهای رامشیر و امیدیه تحویل داده می شود، همچنین پایگاه پنجم شکاری نیز یکی از مشترکین امیدیه یک می باشد.

راشدی عنوان نمود: فرایند تصفیه آب در واحد کوت امیر اهواز به وسیله تزریق کلرفریک در کانال آبرسانی به سمت تلمبه خانه های مرغزار و بندر امام هدایت می شود، در واحد مرغزار آب گرفته شده از کانال، پس از اینکه فرایندهای اولیه تصفیه آن در پلساتورها و پس از آن توسط ونتی لاتورها انجام گردید، وارد فیلترهای شنی شده و کل ناخالصی آن گرفته و آب با کدورت زیر ۲ntu وارد مخزن شده و از آنجا بوسیله پمپ های انتقال به شهرها منتقل می گردند و امروز خدا را شاکریم که واحد آبرسانی مرغزار توانسته است با توانمندی پرسنل توانمند و مجرب خود وظیفه مهم آبرسانی را به مردم محروم منطقه انجام نماید.

وی در خصوص چگونگی تعمیرات خطوط آبرسانی، گفت: تاسیسات مرغزار با داشتن نیروهای متخصص و متعهد در واحد تعمیرات توانسته است در کوتاهترین زمان ممکن تعمیرات سخت را در کمترین زمان ممکن انجام داده و از هدر رفت این سرمایه ملی جلوگیری نماید، و با داشتن حدود ۳۰۰ کیلومتر خط لوله در تعمیر و نگهداری و تخصص پرسنل سرآمد باشد. و امروز به خود می بالیم که خادم کوچکی برای مردم مظلوم خوزستان باشیم.

هادی راشدی با اشاره به اینکه بنده خود متولد و ساکن بندر امام هستم و مشکلات کمبود آب را به خوبی تجربه کرده ام، ادامه داد: یکی از اهداف بزرگ این مجموعه، اول فرهنگ سازی در خصوص مصرف بهینه در آب و جلوگیری از هدر رفت های این منبع گرانبهای جهان هستی است، دوم استفاده از پسابها، که در این خصوص همکاری و مساعدت چندین سازمان را می طلبد از آبفا گرفته تا سازمان محیط زیست و شبکه های بهداشت و شهرداریها، که امیدوارم روزی برسد که بتوان با استفاده از تکنولوژیهای جدید جهانی و تصفیه پسابها از آن برای آبیاری فضای سبز استفاده گردد، تا بتوان به کمک آن ضمن جداسازی آب شرب و هدر رفت آن در سطح شهر گام بزرگی برای کنترل مصرف آب برداریم.

راشدی در پایان افزود: خدمت وظیفه ماست و امیدواریم خادمان صادقی برای مردمان خوزستان بزرگ و همیشه جاوید باشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.