پس از برگزاری رضایت بخش دوره ی توانمندسازی مدیران و اعضای ستاد بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، فاز تجهیز منطقه به ابزار آلات سخت افزاری مقابله با بحران، مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، جلسه دوره ای کارگروه ارشد مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور چند میهمان تخصصی در تالار آفرینش این سازمان برگزار شد.

علاوه بر اعضای کارگروه تخصصی مدیریت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی که اعضای آن ترکیبی از شرکتهای منطقه هستند، فرمانده ارشد HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این جلسه حضور داشتند.

فرمانده ارشد HSE ، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه در این خصوص با تاکید بر جدیت مصوبات و پیگیری های این کمیته، گفت: در پی دوره های توانمند سازی اعضای ستاد مدیریت بحران شرکتهای منطقه و شناسایی آسیب پذیری های احتمالی، مقرر شده است که این نقاط توسط شرکتها به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

پس از برگزاری رضایت بخش دوره ی توانمند سازی مدیران و اعضای ستاد بحران منطقه، فاز تجهیز سخت افزاری منطقه به ابزار و آلات مقابله با بحران، مورد توجه این ستاد قرار گرفته است. سیدامید شهیدی نیا پیش از این، در تحلیل علل بروز و گسترش حریق پتروشیمی بوعلی سینا به سطوح بالاتر، گفته بود: مجموعه ای از عوامل نرم افزاری و سخت افزاری سبب ایجاد این حادثه شد.

مدیرHSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در ادامه ی این جلسه گفت: ما تمرکز ویژه ای بر دو منطقه ویژه عسلویه و این منطقه داریم، چرا که تاسیسات پتروشیمی در این دو منطقه به صورت متمرکز هستند و جدای از شرکتهای تولیدی در سطح یک، متولیانی در لایه ی دوم را در خود دارند.

حمیدرضا عجمی، در ادامه به بحث و بررسی چالش ها و راهکارهای علمی تجهیز سخت افزاری کارآمد این مناطق پرداخت و افزود: باید دانست که ما به تجهیزاتی با کارایی و اثرگذاری بالا نیاز داریم، چرا که صنعت پتروشیمی صنعتی بزرگ است و طبعا تامین این نیاز، پیش نیازهای متعدد و خاص خود را خواهد داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.