اداره کل هواشناسی استان خوزستان نسبت به ورود توده گرد و خاک وسیع از کشور عراق به این استان و مشکلات تنفسی و کاهش دید و ... هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان انتظار می‌رود امروز دوشنبه بخش وسیعی از مناطق استان خوزستان با کاهش دید افقی و کیفیت نامطلوب هوا روبرو شوند که این پدیده تا اواسط روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

بر این اساس اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان ضمن اعلام تشکیل جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها، نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم  تأکید و اضافه کرده است که فرمانداری‌ها امروز طبق صورتجلسه و با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران نسبت به تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی تصمیم‌گیری و اقدام کنند.

 در این گزارش اضافه شده است که کلیه دستگاه‌های مرتبط؛ مراکز درمانی و بهداشتی و خدماتی شهرستان در حالت آماده باش باشند. همچنین پست‌ها و خطوط انتقال برق و تأسیسات و شبکه‌های آبرسانی مورد بازدید قرار گیرند .

اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان همچنین نسبت به اطلاع‌رسانی به شهروندان به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان، مسافران عشایر،کشاورزان، دامداران، صیادان و غیره برای رعایت نکات ایمنی و بهداشتی تأکید و از مردم به ویژه بیماران خواسته است که از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند و از ماسک مناسب در هنگام گردوغبار استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.