به گزارش ایرنا، آیت‌ا... سید علی شفیعی در همایش زکات که عصر یکشنبه در تالار مولوی دانشگاه آزاد اسلامی ایذه برگزار شد اظهار کرد: در قرآن به همان اندازه که به نماز اهمیت داده شده، در مورد زکات و اهمیت آن سخن گفته شده است.
وی افزود: هر کسی که نماز بخواند ولی زکات اموال خود را نپردازند نمازش مورد پذیرش واقع نیست.
عضو مجلس‌خبرگان ‌رهبری با بیان اینکه آنان که زکات مال خود را پرداخت نمی کنند ، مشمول رحمت خداوند نخواهد بود اضافه کرد: سود زکات به جامعه خواهد رسید و جامعه با پرداختن زکات جان خواهد گرفت و کمیته امداد به عنوان متولی مستمندان از اموال جمع‌آوری شده در جهت خدمت‌رسانی بین این اقشار اقدام خواهد کرد.
وی با بیان اینکه زکات و پرداخت آن یک عبادت است که اطراف آن را عبادات گوناگون فرا گرفته‌اند گفت: در صورتی‌که زکات پرداخت نشود گندمزار و کشتزار از بین خواهد رفت و لازمه اسلامیت پرداخت زکات است که باید به جا آورده شود.
آیت‌الله شفیعی اضافه کرد: جامعه ما جامعه‌ای است که در آن خانواده‌ها فرزندان خود را برای دفاع از کشور خود به جبهه های نبرد حق علیه باطل فرستاده‌اند و در این راه شهدایی را تقدیم کرده‌اند و بدون شک برای این خانواده‌ها پرداخت زکات سخت نیست.
وی ادامه داد: باید برای افزایش رزق و روزی خود زکات را پرداخت کنیم که خوشبختانه این امر در شهرستان ایذه در سال‌های اخیر بسیار رضایت‌بخش بوده و باید اقدامی انجام شود تا این شهرستان در سال‌های آینده به رتبه نخست استانی دست پیدا کند.
امام جمعه ایذه نیز اظهار کرد: ائمه اطهار برای دستگیری مادی و معنوی انسان ها آمدند تا راه روشن و صحیح را به مردم نشان دهند.
حجت‌الاسلام سید کمال موسوی افزود: کمیته امداد با اقدامات خود مجاهدت‌های زیادی می‌کند و با همایش‌های مختلفی که در رابطه با زکات برگزار کرده به نقطه مطلوب و هدف برای این امر رسیده است.
وی با تقدیر و تشکر از کشاورزان بیان کرد: جا دارد از تمام کسانی که برای توسعه مساله زکات اقدام می کنند تقدیر و تشکر داشته باشیم.
7161/ 6037
خبرنگار: مهسا نوروزی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.