به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان رضا دهدشتی زاده بیان کرد: اقدام برای صدور پروانه استاندارد برای نخستین بار در سال های اخیر دربخش ساختمانی انجام گرفت.
وی گفت: با توجه به اهمیت کیفیت در ساخت و ساز شهری، به ویژه سقف های ساخته شده با محصول تیرچه و بلوک و همچنین نظر به اتفاقات اخیر در ساخت و ساز شهری که متاسفانه منجر به آسیب جانی و مالی شد، این اداره کل از آغاز سال 95 به صورت ویژه نسبت به شناسایی، بازرسی، نمونه برداری و آزمون از تولید کنندگان این محصول اقدام کرد.
وی افزود: با توجه به تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی با اداره کل استاندارد خوزستان و گزارشات رسیده از سوی کمیته کنترل و نظارت سازمان نظام مهندسی، کارشناسان این اداره کل 318 مورد بازرسی از ساختمان های در حال احداث در خوزستان انجام داده اند که تعدادی از این ساختمان ها به دلیل استفاده از مصالح فاقد نشان استاندارد اجباری توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی گفت: با توجه به اهمیت این محصول در پروژه های ساختمانی از همشهریان درخواست می شود پیش از خرید، از داشتن نشان استاندارد معتبر محصول تیرچه سیمانی خریداری شده بر روی فاکتور دریافتی اطمینان حاصل کنند.
دهدشتی زاده بیان کرد:آخرین فهرست پروانه های استاندارد معتبر تولیدکنندگان مصالح ساختمانی خوزستان در وب سایت اداره کل استاندارد خوزستان به آدرس http://khz.isiri.org و سایت سازمان نظام مهندسی به آدرس www.nezam-khz.ir در دسترس عموم است.
7158 /6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.