به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سیدنورمحمد‌پور امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خوزستان اظهار داشت:  امسال برای اشتغالزایی در خوزستان باید به زیرساخت‌ها توجه ویژه‌ای شود همچنین تا زمانی که وضعیت نیروی اشتغال و بیکاری استان مشخص نشود نمی‌توان برنامه‌ریزی صحیحی را دنبال کرد.

وی با بیان اینکه باید متناسب با نیاز بازار کار برنامه‌ریزی کرد، افزود: دستگاه‌های اجرایی ضروری است به تولید داخلی اهمیت دهند و نیازهای خود را از تولیدات داخلی تهیه کنند و به صورت زنجیره‌ای عمل کنند تا بتوانیم درصدی از اشتغال را محقق کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: با توجه به اهمیت بانک‌ها در اعطای تسهیلات ضروری است امسال بانک‌ها سیاست خود را مشخص کنند اگر بانک‌ها سیاست سال‌های گذشته خود را نسبت به اشتغال ادامه دهند قطعا در عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری نمی‌توانیم موفق شویم.

وی با بیان اینکه رویکر اشتغال به سمت مهارت‌آموزی و بازاریابی حرکت کند، عنوان کرد: در سال 95 در حوزه مشاغل خانگی  به بانک‌ها 3 هزار و 292 طرح معرفی شد که از این تعداد به 2 هزار و 626 طرح تسهیلات بانکی پرداخت شد و در حقیقت 81 درصد ایجاد اشتغال در زمینه مشاغل خانگی محقق شد.

محمدپور عنوان کرد: با توجه به سامانه رصد میزان تحقق اشتغال دستگاه‌های اجرایی خوزستان ثبت شده  بیش از انتظار بوده  و میزان تحقق اشتغال خانگی در سال گذشته 125 درصد است.

بالغ بر 65 درصد زنان بیکار هستند

در این جلسه فرانک موسوی سرپرست ادره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان اینکه بانک اطلاعاتی بانوان بیکار توسط انجمن کارآفرینان تهیه می‌شود، اظهار داشت: در شورای اشتغال 2 طرح ارائه شد اما تاکنون اعتبار لازم برای اجرا طرح‌ها تصویب نشده و امروز نیز طرح‌ها در دستور کار جلسه قرار نگرفتند.

وی با اشاره به طرح‌های ارائه شده توضیح داد: در این طرح مشاغل ویژه دختران دانشجو در نظر گرفته شده است که طرح را برای هر 2 هزار کارآموز با 15 شرکت کارآفرینی در استان اجرا کنیم.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ادامه داد: اگر در کمیته ها کار کارشناسی و برنامه‌ریزی کنیم در شوراهای استانی نیز باید در ارتباط با اجرای آنها تصمیم گیری کنند.

 وی با بیان اینکه باید بر شرکت های کارآفرینی فعال نظارت داشته باشیم، بیان کرد: بیش از 65 درصد زنان بیکار هستند بنابراین لازم است که شورای اشتغال در زمینه طرح‌های اشتغالزایی بانوان سرعت عمل داشته باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622954
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.