مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پایلوت شبکه دانش با همکاری 5 شرکت پژوهش و فناوری، فعالیت خود را آغاز کرده و امیدواریم که در آینده در تمام ۵۲ مجتمع در حال تولید صنعت پتروشیمی گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی سه‌شنبه (29 فروردین‌ماه) در مراسم رونمایی از تندیس مدیریت دانش اظهار کرد: پایلوت شبکه دانش با همکاری 5 شرکت پژوهش و فناوری، شرکت پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی رازی و پتروشیمی جم فعالیت خود را آغاز کرده است و امیدواریم که در آینده در تمام ۵۲ مجتمع در حال تولید صنعت پتروشیمی گسترش یابد.

شاهدایی با اشاره به آغاز به کار شبکه دانش در صنعت پتروشیمی گفت: این سامانه در سطح شرکت‌های پتروشیمی پیاده شده است و در آینده نیازمند کمک تمامی پرسنل صنعت پتروشیمی است تا تجربیات‌شان را به تدریج وارد سامانه کنند و در نهایت گنجینه با ارزشی از دانش در اختیار صنعت قرار گیرد .

وی گفت: با تحول صنعت در دنیا و دگرگونی در مدل‌های کسب‌وکار، دانش مدیریتی نیز متحول شده است و برای بالا بردن کسب‌وکار و رونق آن انواع دانش مانند دانش استراتژیک منابع و بهره‌وری تعریف شده است.

او در ادامه افزود: سرمایه انسانی نقش مهمی در پیشرفت اقتصادی دارد و تلاش شده تا با استفاده از روش‌های مختلف سرمایه فیزیکی حفظ و بهره‌وری بالا رود و در این مسیر تأثیرگذارترین آن سرمایه انسانی است که برای ارتقاء آن مدیریت دانش تعریف شده و باید گفت که مدیریت دانش، دانایی اندوخته علمی و نظام‌مند کردن اطلاعات و نهادینه کردن آن‌ها در سازمان است.

شاهدایی ادامه داد: در دنیای اقتصادی دانش محور برای دستیابی به مزیت‌های رقابتی ، سازمان‌ها از منابع انسانی به طور صحیح استفاده می‌کنند. ایران نیز از نظر سرمایه انسانی بالقوه در جایگاه خاصی قرار دارد و دارای جمعیت جوان و متخصصی است که در دوران تحریم‌ها دانش آن‌ها افزایش یافت و توانست از نظر تربیت مهندس در جایگاه سوم جهان قرار گیرد. ایران همگام با کشورهای صنعتی با شاخصه مدیریت صنعتی رشد کرده است.

وی در مورد دلایل راه‌اندازی طرح جامع مدیریت دانش گفت: بر اساس شاخصه‌های بنگاه‌های کسب‌وکار مثل ارزش‌افزوده، صنعت پتروشیمی جزو سه صنعت برتر شناخته می‌شود و از سال ۹۳ با کمک معاونت وقت وزیر نفت در امور پتروشیمی شعری مقدم، پیاده‌سازی طرح جامع مدیریت دانش آغاز شده که انگیزه آن بهره‌وری از وجود گنجینه‌های ارزشمند دانشی همکارانی بود که در شرف بازنشستگی بودند.

شاهدایی تصریح کرد: دلیل دیگر تبادل دانشی مدیران صنعت بود که با خصوصی‌سازی و جدا شدن شرکت‌ها امکان تبادل دانش و بهره‌وری دانشی در این سازمان‌ها کاهش یا از بین می‌رفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی با نقش تسهیل گری دانش، طرح جامع مدیریت دانش را به منظور ایجاد امکان تبادل تجربیات مدیران و نخبگان صنعت پیاده‌سازی کرده است.

وی افزود: پیاده‌سازی طرح جامع مدیریت دانش مرهون حمایت و زحمات افرادی است که سامانه را برای اولین بار اجرا کرده‌اند و در این راه موفق به کسب تندیس برنز در سال ۹۴ و تندیس سیمین در سال ۹۵ از جشنواره ملی مدیریت دانش شدند که بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.