به گزارش خبرنگار ایرنا احمد زارعی سه شنبه در نشست هماهنگی برداشت چغندرقند در ناحیه شمال خوزستان که با حضور مدیران جهاد کشاورزی اندیمشک ،شوش ،انجمن های صنفی و نظام های صنفی منطقه و نمایندگان کارخانجات قند منطقه در سالن جلسات جهاد کشاورزی دزفول برگزار شد افزود:
بیش از 10 هزار و 200 هکتار از زمین های کشاورزی استان خوزستان در سال زراعی جاری به کشت چغندرقند اختصاص یافته که عمده محصول کشت شده در شمال خوزستان و شهرهای دزفول،اندیمشک ،شوش و شهرهای اطراف آن است.
وی افزود:با توجه به عدم راه اندازی کارخانه قند شمال خوزستان در موعد مقرر محصول تولیدی چغندر قند این منطقه که بیش از 700 تن برآورد می شود به هفت کارخانه قند در 6 استان کشور از جمله کرمانشاه،چهارمحال بختیاری،همدان ،قزوین ،اصفهان،ایلام ارسال می شود.
زارعی گفت:با توجه به توسعه کشت چغندرقند و نبود کارخانه قند در استان خوزستان به ناچار محصول چغندر قند باید به خارج از استان حمل شود.
وی گفت: برای حمل این میزان محصول که مقدار قابل توجهی است روزانه حداقل 800 دستگاه کامیون نیاز است که با توجه به اینکه در فصل برداشت سایر محصولات نیز هستیم و برای برداشت محصول چغندرقند محدودیت زمانی وجود دارد نگرانی برای حمل چغندر قند وجود دارد که باید با هماهنگی لازم و تامین کامیون این نگرانی برطرف شود.
زارعی گفت:محصول چغندر قند فسادپذیر است و امکان فساد محصول وجود دارد لذا باید برای انتقال و فروش 700 هزار تن چغندر قند شمال خوزستان به کارخانه های سایر استانها در کمترین زمان اقدام کرد.
وی افزود:خوشبختانه کارخانه های قند کشور آمادگی لازم برای دریافت محصول چغندرقند را دارند لذا برداشت محصول ، بارگیری و انتقال محصول چغندر قند استان خوزستان از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می شود .
پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان ، هماهنگی بین پایانه های حمل و نقل و انجمن صنفی کشاورزان برای تامین کامیون ، استقرار نمایندگان کشاورزان چغندرکار خوزستان در مراکز تحویل محصول و کارخانه های قند کشور و نظارت بر نحوه کار به ویژه افت گیری و عیار محصول و هماهنگی لازم برای اعمال تخفیف عوارض بین جاده ای با پایانه های باربری از جمله مصوبات این نشست مشترک بود.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.