استاندار خوزستان در آیین گرامی‌داشت روز ارتش در اهواز با تبریک این روز به فرمانده معظم کل قوا و خانواده‌های شهدا و ایثارگران اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی در سایه ایثار و از خود گذشتگی آحاد نیروهای مخلص و جان بر کف خود، در برهه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب به‌ویژه در دوران دفاع مقدس کارنامه غرورآفرینی از خود برجای گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در این مراسم که امروز سه شنبه در اهواز برگزار شد، به نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی بخش عمده‌ای از نیروهای ارتش با پیروی از فرمان حضرت امام(ره) با پیوستن به نیروهای انقلابی و مردم نقش موثری در شتاب‌بخشی به پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ارتش و نظامیان بسیاری از کشورهای دنیا به علت فقدان مشروعیت سیاسی این کشورها نقش اهرم فشار در پیشبرد مقاصد سیاست‌مداران را ایفا می‌کنند و عمدتا علاقه و عطوفت میان مردم و نظامیان این کشورها یا وجود ندارد و یا کمرنگ است اما در ایران به برکت پیروزی انقلاب که منادی و الگوی مردم‌سالاری دینی در منطقه و جهان است، ارتش بخش مهمی از پیکره ملت و عجین‌شده با روح ملت است.

شریعتی با اشاره به همگامی ارتش جمهوری اسلامی با ملت، بیان کرد: در ایران، ارتش علاوه بر ایفای نقش خطیر پاسداری از مرزها و حدود و ثغور ملی، همگام و همراه با ملت و هماهنگ با سیاست‌های کل نظام در همه عرصه‌ها حضور فعالی دارد. نقش بسیار مهم ارتش در تامین امنیت ملی به عنوان یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین مولفه‌های بسترسازی فرآیند توسعه پایدار، به تامین امنیت و رفاه مردم کمک شایانی می‌کند.

وی اظهار کرد: اشتغال‌زایی، رفع بیکاری و افزایش رشد اقتصادی، همه در سایه سرمایه‌گذاری محقق خواهند شد و سرمایه‌گذاری بدون وجود امنیت هیچ معنا و مفهومی ندارد. امنیت پایدار به‌عنوان بستر اصلی توسعه و رکن اساسی توسعه، محصول وجود ارتشی مقتدر، توانمند و مردمی است که در ایران به خوبی شاهد این نقش‌آفرینی از سوی ارتش جمهوری اسلامی با همکاری سایر نیروهای مسلح و نظامی هستیم.

استاندار خوزستان اقتدار نیروهای نظامی و ارتش ایران را در اتکا به باورهای عظیم دینی، معنوی و الهی دانست و گفت: ایمان و باور دینی از عناصر تشکیل‌دهنده قدرت نرم و معنوی است. ارتش ایران علاوه بر تجهیز خود به تسلیحات مدرن و پیشرفته، خود را به سلاح ایمان و خودباوری مجهز کرده و همین مجهز بودن به سلاح ایمان و خودباوری دینی موجب شد که در هشت سال دفاع مقدس علی‌رغم تجهیزات فراوان نیروهای دشمن، نیروهای ما در ارتش و سپاه این‌چنین از خود گذشتگی کنند و بدرخشند و با وجود داشتن کمترین تجهیزات و تسلیحات، در مقابل استکبار دنیا کوتاه نیایند و نقش اصلی تهاجمی و مدافع حریم کشور را ایفا کنند.

شریعتی یکی از تفاوت‌های اساسی نظامیان ایران با سایر کشورها را مردمی بودن و در کنار مردم بودن نظامیان ایران دانست و تصریح کرد: همه دنیا به مردمی بودن نظامیان ایران اذعان دارند. در بعد قدرت سخت‌افزاری نیز پیشرفت‌ها و دستاوردهای ارتش، سپاه و بسیج به ویژه در دوران دفاع مقدس در سایه رهنمودها و سیاست‌گذاری‌های امام عزیز(ره) و رهبر معظم انقلاب، با اتکا به توانمندی متخصصان داخلی اعجاب‌گونه و خارق‌العاده بوده است.

وی افزود: این پیشرفت‌های خارق‌العاده در حالی محقق شد که تحریم‌های فراوانی از سوی کشورهای دنیا و به ویژه ابرقدرت‌های استکباری به ویژه در حوزه صنایع دفاعی و نظامی علیه ایران در حال اجرا است. این در حالی است که سیاست کشور ایران مبتنی بر بازدارندگی، عدم تجاوز و دست‌اندازی به دیگران و متناسب با نیازهای کشور طراحی شده است.

استاندار خوزستان با بیان این‌که کشور ایران در دوره‌های گذشته از ناحیه دریاها و مرزهای آبی آسیب‌پذیر بوده است، عنوان کرد: با تقویت روزافزون توان دفاعی، نظامیان ایران اکنون چشم هر بیگانه متوهمی را بر واقعیت‌ها باز کرده و آن‌ها را به تفکر و تعقل وادار کرده‌اند. آسایش امروز ایران در منطقه پرآشوب خاورمیانه، مرهون تلاش‌ها و فداکاری‌های ارتش و سپاه پاسداران و نیروهای نظامی است که اساسی‌ترین نیاز جامعه را به خوبی در کشور تامین می‌کنند.

شریعتی اظهار کرد: ما متعهد هستیم که نیازها و خواسته‌های نظامیان در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی را در اولویت اقدامات خود قرار دهیم. دولت خود را موظف به حمایت‌های بی‌شائبه برای ارتقاء سطح امنیت نیروهای نظامی می‌داند و تحقق خواسته‌های آن‌ها را اولویت خود قرار داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.