به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه در نشست عمومی سازمان های مردم نهاد خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر نگاه به سازمان های مردم نهاد از دولتی که پیش از این به سازمان های مردم نهاد به عنوان جاسوس نگاه می کرد به مرحله ای رسیده که در حوزه تصمیم‌گیری جایگاهی برای آنها قایل می‌شوند و کرسی برای آن ها در نظر می‌گیرند.
وی با تاکید بر این که سازمان‌های مردم نهاد نباید جیره‌خوار دولت باشند گفت: نهادهای مردمی نیز باید خود از این موضوع سرباز بزنند، اگر کمکی به این سازمان‌ها می‌شود برای کمک به تسهیل روند کارآن‌ها است نه به قصد منت گذاشتن بر آنها.
استاندار خوزستان ادامه داد: نهادهای مردمی باید همیشه غیردولتی و غیرسیاسی بمانند چراکه اگر این گونه نباشد کارکردشان را از دست می‌دهند ،این نهادها باید کارهای خود را در زمینه های مختلف تخصصی‌، علمی و کارشناسانه‌تر کنند و بر اساس مطالعه پیش بروند.
وی گسترش فعالیت سازمان‌های غیردولتی و موسسات خیریه را از مولفه‌های توسعه پایدار دانست و اظهار کرد: اگر نقش سازمان های مردم نهاد و سمن ها به خوبی ایفا شود جایگاه آن ها به تدریج برای دولتمردان تعریف می‌شود و به سمتی می‌روند که در هنگام تصمیم گیریها و تصمیم سازی ها نیز نظر آنها را لحاظ کنند.
شریعتی با تاکید بر انجام کارهای جمعی توضیح داد: ارزش‌های زندگی جمعی و خیر جمعی در سال‌های گذشته در جامعه ما رنگ باخته بود اما باید آن را به جامعه بازگردانیم چراکه در ابعاد مختلف زندگی به آن نیازمندیم و لازم است جامعه با مفهوم خیر جمعی و اجتماعی آشنا شده، به سمتی برود که زندگی بهتری برای فرزندانش رقم بخورد.
وی بیان کرد: گسترش سازمان های مردم نهاد در کنار سازمان های دولتی به مبارزه با فقر، کاهش آسیبهای اجتماعی و آشنایی مردم با حقوق شهروندی کمک می کند برای همین سعی می‌کنیم این سازمان‌ها را تقویت کنیم و به آنها استقلال بیشتری ببخشیم.
در ادامه دکترکریمی‌کیا،سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان نیز اظهار کرد: طی سالهای اخیر توانستیم تعداد سازمان های مردم نهاد را در استان افزایش دهیم اما از نظر کیفی نیز این سازمان ها بایدتوسعه پیدا کنند.
وی افزود: تلاش شده از همه تفکرات و رشته ها در این حوزه استفاده شود و جذب مشارکت عمومی از جمله اهداف و سیاست های ما بوده است.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به موانعی که بر سر راه سمن ها قرار دارد توضیح داد:بخشی از این موانع مربوط به جامعه ما است که اکنون از وضع سنتی به وضع مدرن در حال گذار است.
وی وضعیت موجود سمن ها را رضایت بخش ندانست و بیان کرد: با توجه به پتانسیل های استان انتظار بیشتری از سمن ها می رود .
کریمی کیا تاکید کرد: سمن ها و نهاد های مردم نهاد باید به رکن سیاسی نبودن خود توجه داشته باشند.
در استان خوزستان 305 سازمان مردم نهاد در هفت شاخه مجوز خود را به ثبت رسانده اند که از این میان 102 نهاد از سوی ناجا، 70 نهاد از سوی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و 160نهاد از سوی بهزیستی مدیریت می‌شوند.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.