رئیس‌اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول گفت: طرح ارزیابی ظرفیت تولید و اشتغال در 73 روستای کشور به اجرا درمی آید.

حجت الله آریایی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در سال‌های گذشته، 1100 روستا هدف گردشگری شناسایی و تعیین شد که برای اجرای این طرح، در نهایت 500 روستا انتخاب شدند و مورد اقبال هر سه حوزه در سازمان قرار گرفت.

 وی عنوان کرد: در گام بعدی 73 روستا که دارای ظرفیت‌های مناسب در حوزه ماموریت‌های سه گانه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هستند شناسایی و برای اجرای این طرح انتخاب خواهند شد.

روستا1

رئیس‌میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری دزفول اظهار داشت: کارشناسان سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از 26 فروردین به این روستاها اعزام شدند و در مدت یک هفته به بررسی ظرفیت‌های این روستاها با هدف ایجاد اشتغال و تولید خواهند پرداخت.

آریایی نیا گفت: از مهمترین  اقدامات و فعالیت‌های کارشناسان اعزامی به این روستاها ظرفیت‌سازی و تغییر نگرش روستاییان به ظرفیت‌های موجود در هر روستا و برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از این ظرفیت‌هاست.

وی تصریح کرد: در این دیدار چند ساعته که در محیطی کاملا صمیمی و رو در رو با مردم خوب و مهمان‌نواز لیوس و نماینده بخشدار محترم و نماینده شورا و همچنین دهیار لیوس در منزل یکی از بزرگان روستا برگزار شد، طی تبادل نظرها و بررسی مشکلات و راهکارهای اجرایی از کارهای صورت گرفته از جمله سنگفرش بخشی از روستا و منازل در دست مرمت و پروژهای در دست مطالعه بازدید بعمل آمد.

وی همچنین گفت: روستای لیوس در شهرستان دزفول نیز هدف گردشگری قرار گرفته و این طرح برای اجرا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

روستای لیوس

روستاى لیوس با خانه‌های سنگی که در سال 1387 به عنوان روستای گردشگری استان خوزستان دارای شناسنامه شد این روستا در 73 کیلومترى شمال شهرستان دزفول از توابع دهستان سید ولى الدین بخش شهیون دزفول و در دامنه کوه لنگر واقع شده است. على رغم گذشت سالیان زیاد از عمر این روستاى تاریخى در بافت کهن خانه‌ها هنوز هم شاهد نحوه معیشت، فرهنگ و سنن، گویش، آداب و رسوم و برپایى مراسم مختلف به شیوه کاملاً سنتى است.

این روستا علاوه بر بافت زیباى تاریخى خانه‌ها، داراى جاذبه‌هاى گردشگرى طبیعى و بکر شامل کوهستان‌ها، مراتع بسیار زیبا، باغ‌هاى میوه، رودخانه، آبشار و …است که در فصول بهار و پاییز و زمستان به علت آب و هواى مناسب می‌تواند پذیراى گردشگران زیادى از سراسر جهان باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.