به گزارش ایرنا آیت ا... سیدمحمدعلی موسوی جزایری یکشنبه شب در دیدار مدیران و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با وی در بیت امام جمعه، با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی توجه به روستاها متمرکز شد و بسیاری از دوستداران انقلاب و مومنان بر حسب وظیفه شرعی بخشی از وجوه خود را به حساب 100امام واریز کردند افزود: قبلا بسیاری از روستاهای ما از خشت و گل بود ولی الان بیشتر خانه های مردم با مصالح مقاوم بازسازی شده است.
وی با تجلیل از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در رسیدگی به مشکلات روستائیان و اجرای طرح های عمرانی و هادی بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یک متر آسفالت در روستاها وجود نداشت؛ برای چند روستا یک مدرسه وجود داشت و روستائیان در شرایط بسیار سختی زندگی می کردند ولی هم اکنون اینگونه نیست.
وی افزود:هرچه کار و تلاش شود باز هم مشکلات است ولی باید کاری کرد تا حجم مشکلات کمتر و رفاه و راحتی روستائیان بیشتر شود.
آیت ا... موسوی جزایری در ادامه از نبود پیشرفت مناسب طرح های هادی در برخی روستاهای خوزستان انتقاد کرد و گفت: پیشرفت طرح های هادی روستایی در اهواز حدود 45درصد است و هنوز در بسیاری از روستاها طرح هادی تهیه شده ولی هنوز شکل اجرا به خود نگرفته است.
وی ضرورت رسیدگی بیشتر به روستاهای اهواز را به عنوان پیشانی و مرکز خوزستان مورد تاکید قرار داد و افزود:باید روند اجرای طرح های عمرانی و هادی در اهواز شتاب گیرد تا مردم انگیزه ای به مهاجرت به شهر نداشته باشند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان نیز گفت:در یک هزار و 200روستا بالای 20خانوار اجرای طرح هادی شروع شده و بسیاری از آنان به اتمام رسیده است.
محمد خانی نوذری افزود: به لحاظ زمان بندی، در اجرای طرح های هادی همچنان از برنامه عقب هستیم چون اعتبارات دولتی است و به طور کامل اعتبار تخصیص داده نمی شود.
وی گفت: پارسال به دلیل مشکلات مالی دولت ، در مجموع 380میلیارد ریال برای اجرای طرح های هادی روستایی تخصیص یافت که این مبلغ معادل 50درصد اعتباری بود که روی کاغذ آمده بود.
وی ادامه داد: پارسال 12هزار و 800واحد برای دریافت وام روستایی تا سقف 180 و 200میلیون ریال با کارمزد چهار درصد به بانک های خوزستان ابلاغ شد.
وی گفت: تاکنون 75هزار واحد مسکونی روستایی خوزستان از محل تسهیلات ارزان قیمت بانکی مقاوم سازی شده ضمن آنکه پارسال با دریافت 30هزار تن قیر یارانه ای ، 30میلیون متر مربع از معابر و خیابان های روستایی آسفالت شد.
خانی نوذری افزود:هم اکنون ساخت 400واحد مسکن محرومان در شهرهای خوزستان در حال ساخت است.
21 تا 30 فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح دهه حساب 100 امام(ره) است.
6065 /6037
خبرنگار:محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.