علیرضا ملک‌زاده در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شوش دانیالاظهار داشت: شوش در بخش کشاورزی از شهرهای خوزستان پیشرو بوده و به عنوان قطب کشاورزی استان خوزستان به شمار می‌آید.

وی گفت: کشاورزان شوش با تولید بیش از 180 هزار تن محصول گندم رتبه‌های نخست تولید گندم در استان خوزستان را به این شهرستان اختصاص داده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شوش یادآور شد: عملیات برداشت از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می شود و پایان آن بستگی به شرایط آب و هوایی دارد که پیش بینی می شود تا اوسط خردادماه ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: سطح اراضی کشت گندم 61 هزار و 700 هکتار است  که به دلیل گرمای زیاد، بارندگی‌های کم و ریزگردها خرید گندم در سال جاری بیش از 180 هزار تن باشد که میانگین عملکرد محصول در هر هکتار حدود 3 تن و 100 کیلوگرم است.

ملک‌زاده تصریح کرد: در سال زراعی 96-95 بیش از 6 هزار و 500 تن بذر گواهی شده  بین کشاورزان توزیع شد و برای اولین بار حدود 22 درصد کشاورزان این شهرستان از ارقام جدید که از نوع چمران و مهرگان است کشت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال زراعی 96-95 بیش از 3 هزار و 500 تن کود پتاس بین کشاورزان توزیع شد، ادامه داد: 10 مرکز خرید در شهرستان شوش آمادگی خرید گندم از کشاورزان را دارند که هفت مرکز متعلق به تعاون روستایی است.

رئیس جهاد کشاورزی شوش اضافه کرد: مراکز خدمات دهخدا، سید عباس، غرب کرخه، شهید رجایی، حقیقت، اتحاد و دانیال متعلق به تعاون روستایی هستند و سه مرکز خرید دیگر متعلق به شرکت غله و خدمات بازرگانی، شامل: مرکز گلدشت چنانه، رحیم خانی و سیلوی مرکزی است.

ملک‌زاده با توجه به ناراضی بودن کشاورزان از قیمت خرید مصوب شده گندم، افزود: هزینه‌های تولید محصول کشاورزی بسیار بالا بوده، با توجه به اینکه قیمت خرید تضمینی توسط دولت پائین است چیزی نصیب کشاورزان نمی‌شود و این باعث بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی برای کشاورزان می شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619138
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.