به گزارش ایرنا عبدالحافظ عنبری شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته600 دانش آموز دو زبانه آموزش دیدند گفت: در سال تحصیلی 96-95 آموزش دانش آموزان دو زبانه در مراکز آموزشی پیش دبستانی به خصوص مناطق روستایی و حاشیه شهر به سه هزار و 700 نفر رسید که این امر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی داشت.
وی کیفیت آموزش در مراکز پیش دبستانی را مهم دانست و گفت: آموزش زبان فارسی و کیفیت آموزشی در مراکز پیش دبستانی باید به مرحله مناسبی برسد تا در رشد تحصیلی دانش آموزان در مقطع ابتدایی با مشکل مواجه نباشیم.
عنبری اظهار داشت: در دوره آموزش ابتدایی فرآیند آموزشی و تربیتی برای ما مهمتر از خروجی دانش آموزان است بنا بر این در مسایل تربیتی و فرهنگی باید دقت شود تا یک شهروند سالم در جامع تربیت شود.
وی در ادامه گفت: با بررسی های انجام شده 440 دانش آموز بازمانده از تحصیل در سنین بین هفت تا 12 سال در شهرستان خرمشهر شناسایی شد که در مجموع 192 دانش آموز برای تحصیل جذب آموزشگاه ها شدند و مابقی دانش آموزان به دلیل معلولیت جسمی و ذهنی آموزش پذیر نبودند.

** کمبود 300 نیروی معلم با گرفتن نیروهای حق التدریس و نیروهای رسمی جبران شد
مدیر آموزش و پرورش خرمشهر گفت: در ابتدای سال تحصیلی با کمبود شدید نیروی معلم در مقطع ابتدایی مدارس روستاها و حاشیه شهر مواجه بودیم که تا حدودی با جذب نیروهای حق التدریس و نیروهای رسمی جبران شد.
عنبری از موفقیت و کسب مقام هفت اثر کشور خبر داد و گفت: در طرح تولید محتوا ویژه معلمان350 اثر به استان ارسال شد که هفت اثر به عنوان آثار منتخب استان انتخاب شد که یکی از آثار رتبه سوم کشور و دو اثر مربوط به دانش آموزان فاطمه بیات مقام اول کشوری و مرضیه ابراهیمی مقام اول استان را کسب کردند.
7100/6064
خبرنگار: کمیله حجازی ** انتشار دهنده: محسن بهاروند
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.