به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، اکیپ جمع آوری متکدیان زیر نظر مدیریت اجتماعی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز فعال است.

در هفته‌ گذشته 42 متکدی از سوی اکیپ جمع آوری متکدیان زیر نظر مدیریت اجتماعی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری جمع آوری شد.

 این مکتدیان به اردوگاه محل نگهداری متکدیان منتقل شدند که از این تعداد متکدیان جمع آوری شده 25 نفر مرد و 8 نفر زن هستند.

همچنین در میان متکدیان جمع آوری شده 3 نفر اتباع بیگانه بزرگسال، 4 نفر خردسال ایرانی و 2 نفر خردسال بیگانه حضور دارند.

در حال حاضر 40 نفر متکدی در اردوگاه نگهداری متکدیان زیر نظر مدیریت اجتماعی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز نگهداری می‌شوند.

توزیع پیک استاندارد در مدارس استان خوزستان

مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: پیرو تفاهم نامه منعقده با اداره کل آموزش و پرورش استان، به منظور گسترش همکاری‌های آموزشی و ترویجی و اشاعه فرهنگ استاندارد در سطح مدارس، پیک استاندارد ویژه نوروز حاوی مباحثی همچون آشنایی با مفاهیم استاندارد، معرفی و شرح وظایف سفیر استاندارد، آشنایی با استانداردهای لوازم التحریر، اطلاعات عمومی و مطالب کمک آموزشی و سرگرمی در تیراژ 5 هزار جلد توسط این اداره کل با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان تهیه، چاپ و در سطح مدارس استان توزیع شد.

وی گفت: اشاعه فرهنگ استاندارد و ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه سبب افزایش آشنایی دانش آموزان و خانواده‌ها با  مقوله استاندارد، کیفیت و آگاهی از حقوق خود در مصرف کالاهای با کیفیت و با علامت استاندارد می‌شود.

رضا دهدشتی‌زاده افزود: تهیه و توزیع پیک استاندارد ویژه نوروز برای سومین سال متوالی است که توسط اداره کل استاندارد خوزستان در سطح مدارس استان خوزستان انجام می‌شود.

ضرورت بهره‌مندی از اندوخته های تجربی و علمی بازنشستگان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: بازنشستگان اندوخته‌های تجربی و علمی بسیار بالایی و از ذخایر معنوی هستند و ضروری است از آنان در راستای توسعه آموزش و مهارت افزایی بهره‌مند شد.

عبدالنبی سواعدی درن شست با کانون بازنشستگان خوزستان که به منظور گسترش  و تقویت زمینه همکاری مشترک و اجرای تفاهم نامه مهارت آموزش صندوق بازنسشتگان و فنی و حرفه‌ای برگزار شد با اشاره به اینکه مهارت آموزش بهترین مسیر  برای انتقال، رشد و بهره‌برداری است عنوان کرد: نیاز است با استفاده از توانمندی و تجربیات بازنشستگان استانداردهای مهارتی تهیه و تدوین شود .

وی گفت: هدف از برگزاری دوره‌های مهارتی برای این قشر از جامعه استفاده از توانایی فنی و حرفه‌ای برای ارتقا آموزش‌های کارآفرین و اجرای آموزش با نگرش اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تصریح کرد: آموزش منجر به ایجاد انگیزه، روحیه خودباوری و نشاط اجتماعی در بین بازنشستگان می شود.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های بسیار متنوع مهارتی، امکانات و تجهیزات در سطح استاندارد بین‌المللی وجود دارد که می‌تواند خدمات فنی و حرفه‌ای مورد نیاز بازنشستگان را ارایه دهد.

سواعدی تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال با همکاری بازنشستگان گام‌هایی در توسعه مهارت آموزی منجر به اشتغال برداشته شود.

وی تاکید کرد: اولویت آموزش مهارتی به معرفی شدگان از سوی کانون بازنشستگان در بخش دولتی است که به صورت رایگان اجرا شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آماده ارایه خدمات آموزشی با بازنشستگان و خانواده آنان هستند.

تصادف در محور باغملک و ایذه با 7 کشته و زخمی

بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی پراید با ال 90 در عصر روز شنبه، یک نفر کشته و 6 نفر مصدوم شدند.

پس از این تصادف ماموران امدادی اورژانس 115 به محض اطلاع از وقوع حادثه در محل حاضر و اقدامات درمانی اولیه را انجام دادند.

مصدومان توسط آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

آغاز برداشت دانه روغنی کلزا از سطح مزارع شهرستان بهبهان

عملیات برداشت دانه روغنی کلزا از سطح مزارع شهرستان بهبهان آغاز شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهبهان اظهار داشت: عملیات برداشت دانه روغنی کلزا از یک هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت این محصول آغاز شده است.

کامبیز محسنی گفت: پیش بینی می شود بیش از 3 هزار تن دانه روغنی کلزا از سطح مزارع برداشت شود.

وی افزود: سطح قابل برداشت دانه روغنی کلزا در شهرستان بهبهان نسبت به سال گذشته 5 برابر افزایش داشته است.

اعطای تسهیلات بلاعوض به طرح‌های آبیاری نوین در رامهرمز

4 میلیارد و 500 میلیون تومان  تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح های سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی شهرستان رامهرمز اختصاص داده شده است.

مدیر جهادکشاورزی رامهرمز با اعلام این مطلب گفت: 4 میلیارد و 500 میلیون  تومان اعتبار جهت اجرای طرح‌های آبیاری نوین به این شهرستان اختصاص داده شده است.

سید محمدرضا حسنی گفت: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار در رامهرمز با منابع آبی محدود و اراضی مستعد کشاورزی بسیار ضروری بوده و باعث توسعه کشاورزی شهرستان می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی رامهرمز گفت: در سامانه‌های آبیاری بارانی تا 60 درصد و در قطره‌ای تا 90 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

انتخاب اعضای هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در باغملک

اعضای هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در باغملک انتخاب شدند

حسین طاهری، اکبر کردی، محمدعلی احسانی، فیروز زنگنه، یحیی رحیمی، سید داود موسوی، نبی‌الله رضایی‌کیا، داریوش محمدی‌زاده و فرج‌الله خیری‌زاده اعضای اصلی هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در باغملک هستند.

اعضای علی البدل هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در باغملک نیز علیمراد آقایی، ستار نظری، علیرضا نوری ممبینی، اسکندر کمالی و حیدر تامرادی انتخاب شدند.

برگزاری جلسه فنی بیمه نخیلات در آبادان

اولین جلسه فنی بیمه نخیلات در سال جاری، با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان در مدیریت جهاد کشاورزی آبادان  برگزار شد.

مدیر جهادکشاورزی آبادان در این جلسه با اشاره به اینکه این شهرستان تک محصولی است، لزوم توجه به بیمه نخیلات را یادآور شد و گفت: باید با پیش آگاهی و آگاه کردن کشاورزان از خطرات و خسارت‌های احتمالی، کشاورزان را به بیمه کردن محصولات ترغیب کرد.

ناجی شهیب‌زاده اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته تلاش می‌کنیم پدیده ریزگردها و بیماری‌های نخیلات نیز تحت پوشش بیمه محصولات قرار گیرد.

نماینده صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز به بیمه شدن یک میلیون و 130 اصله از نخیلات شهرستان آبادان در سال گذشته خبر داد و گفت: تأخیر در پرداخت بیمه نخیلات در سال گذشته سبب بروز نارضایتی‌هایی در کشاورزان شد که این مسئله خاص این شهرستان نبوده و در سراسر کشور این مشکل وجود داشت.

عتابی تصریح کرد: صندوق بیمه کشاورزی استان همواره با اطلاع رسانی روش انجام بیمه کشاورزی و افزایش ارتباط بیمه گزاران با کشاورزان تلاش می‌کند خدمات مطلوب و مناسبی را به کشاورزان ارائه نماید و امسال نیز در تلاش است تا سهم بیمه گری را که نسبت به سال گذشته افزایش داشته کاهش دهد.

در این جلسه همچنین اعضای نظام صنفی، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها به بیان مشکلات و دیدگاه‌های خود پرداختند و از نمایندگان صندوق بیمه استان خواستند تا در کاهش سهم بیمه گری سال جاری اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619007
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.