علی پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دزفول اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان خوزستان توسعه خدمات آموزشی و تأمین نیازهای امدادی شهروندان در بخش‌های مختلف حوزه امداد و نجات را اولویت خود قرار داده است. 

وی افزود: به همین جهت، اجرای طرح المپیاد دانش آموزان استان خوزستان مورد توجه قرار گرفته است و این رقابت‌ها به مدت سه روز از بیست و هفتم فرودین ماه به میزبانی شهرستان دزفول و با حضور 700 عضو خانم و 700 عضو آقا جمعیت هلال احمر خوزستان، برگزار می‌شود. 

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان خوزستان عنوان کرد: طرح دادرس، به عنوان یک طرح مهم آموزشی استان بوده که با هدف توسعه خدمات حوزه امداد و نجات در خوزستان برگزار و با برگزاری آیین اختتامیه در دزفول به اتمام می‌رسد.

وی افزود: رشته‌های اطفای حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه و احیای قلبی ریوی، پناه گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، شکستگی و آتل‌بندی، خونریزی، پانسمان و بانداژ از جمله بخش‌های این رقابت‌ها در سطح استان می‌باشد. 

پهلوان بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری ناشی از حوادث در مدارس، استفاده از ظرفیت‌های بالای آموزش و پرورش در بحث نیروی انسانی و فضای آموزشی جهت تربیت نیروهای متخصص امدادگر است. 

وی گفت: توسعه و ترویج فرهنگ خود امدادی، سازماندهی تیم‌های مدیریت بحران شامل دانش آموزان، ظرفیت سازی برای پاسخگویی، مقابله مناسب در زمان وقوع حوادث  از جمله دیگر اهداف اجرا و برگزاری طرح و المپیاد آماده سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان خوزستان است.

معاون جمعیت هلال احمر استان خوزستان عنوان کرد: در این رقابت‌ها، 1400 دانش آموزان منتخب استان به منظور ارتقای سطح توانمندی و یکسان سازی مباحث امدادی در مهارت‌ها و آموزه‌های امدادی با هم به رقابت می‌پردازند.

معاون جمعیت هلال احمر استان خوزستان عنوان کرد: در این رقابت‌ها، دانش آموزان منتخب استان  در دو بخش آقایان و بانوان به منظور ارتقای سطح توانمندی و یکسان سازی مباحث امدادی در مهارت‌ها و آموزه‌های امدادی با هم به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: هم چنین، یک تیم 14 نفره از کانون‌های دانش آموزی شهرستان‌های استان نیز در طرح المپیاد آماده شرکت می‌کنند و با کسب امتیاز در بخش‌های مختلف به عنوان تیم برتر به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

پهلوان بیان کرد: با توجه به رشد آموزشی و توان امدادی اعضا جمعیت هلال احمر خوزستان در سال‌های اخیر، میزان آمادگی فعالین این جمعیت در واکنش به بلایا و سوانح طبیعی و انسانی به حداکثر خود رسیده است.

وی گفت:  با توجه به این که، کشور ما یک کشور حادثه خیز است و حوادث طبیعی زیادی در کشورمان اتفاق می افتد، لازم است که شهروندان، به ویژه دانش آموزان در ارتباط با فعالیت‌های امداد و نجات از آمادگی مطلوب هنگام بروز حوادث برخوردار و  آموزش‌های موردنظر را فرا گیرند تا در صورت نیاز از توان این دانش آموزان، استفاده شود.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618715
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.