به گزارش خبرنگارایرنا محمد خانی نوذری شنبه در نشست خبری با اشاره به وجود چهار هزار و 200 آبادی در خوزستان افزود:در حوزه عمران روستایی و اجرا و تهیه طرح هادی ویژه روستاهای با جمعیت بالای 20 خانوار ، دو هزار و 72 روستا شناسایی شده است.
وی بیان کرد: از مسائلی که می تواند کار خدمت رسانی به روستاها را هموارتر کند، تجمیع روستاییان بالای 20 خانوار است در این صورت خدمات رسانی برای دستگاه ها آسان تر می شود.
خانی نوذری گفت: مشکلات معیشتی، زیستی و قومیتی از جمله دلایلی است که تاکنون مانع تجمیع روستاهای بالای 20 خانوار در خوزستان شده است.
وی ادامه داد: پارسال برای ارائه خدمات به روستاهای خوزستان بیشاز 670 میلیارد ریال اعتبار استانی از طریق سازمان برنامه و بودجه خوزستان به ما ابلاغ شد و حدود 70 میلیارد ریال نیز اعتبارات حوادث برای ما مصوب شد که تاکنون تنها بخشی از این اعتبارات جذب شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: از ابتدای کار این بنیاد تا سال 1390 در یک هزار و 81 روستای بالای 20 خانوار اقدامات عملیاتی انجام شده و تاکنون کار 250 روستا به صورت کامل به پایان رسیده است.
وی بیان کرد: همچنین برای نخستین بار فاضلاب روستای آلبونائین بین آبادان و خرمشهر از طریق شبکه جمع آوری، تصفیه انجام و در نهایت مردم از آن برای کشاورزی و یا فضای سبز استفاده می کنند.
خانی نوذری ادامه داد: همچنین پارسال 30 هزار تن قیر از طریق دفتر مرکزی و اعتبارات ملی برای خوزستان جذب شد و با مشارکت حوزه روستایی استانداری خوزستان اقدامات سازنده ای در بحث آسفالت معابر روستایی صورت گرفت.
وی از اهداف اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را تامین مسکن برای مستضعفان و روستاییان برشمرد و گفت: سالانه به صاحبان 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور برای ساخت تسهیلات پرداخت می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان افزود:سهم خوزستان در پارسال برای پرداخت تسهیلات بانکی 12 هزار و 800 واحد بود که پرداخت آن به واحدهای روستایی و شهری زیر 20 هزار نفر با مبلغ 180 و 200 میلیون ریال با کارمزد پنج درصد در دستور کار قرار گرفته است.
21 فروردین سال 1358سالروز افتتاح حساب 100 امام و تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی‌ به منظور تأمین مسکن محرومان ومتولی توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت است.
7152/ 6037
خبرنگار: محمدرضا خبازان ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.