به گزارش ایرنا فرشید پورحاجت روز پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر کشور در شادگان اظهار کرد: در حال حاضر 19 میلیون نفر بدمسکن در کشور وجود دارد.
وی افزود:سال گذشته تنها یک هزار و 800 تسهیلات برای بافت فرسوده خوزستان درنظر گرفته شد که این آمار بسیار پایین بوده و باید بیش از این به مردم کمک شود.
دبیر جامعه انبوه سازان کشور ادامه داد: با توجه به اینکه سهم عمده از سکونتگاه های نا امن کشور به خوزستان اختصاص دارد نیاز است یک نسخه مطلوب و حمایتی برای این استان در نظر گرفته شود.
وی تصریح کرد: با توجه به این که رهبر معظم انقلاب در سال جاری نیز بر تولید، اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار تاکید دارند مصداق بارز آن را باید در حمایت از تولید و در صنعت ساختمان و مسکن اجرا کرد.
پورحاجت ادامه داد: این صنعت قوانین دست و پاگیری داشته و در حوزه تسهیلات 32 درصد سود و 9 درصد ارزش افزوده را برای کارفرمایان ما درنظر گرفته اند.
وی اصلاح سیستم بانکی را یکی از مطالبات جدی مردمی برشمرد و گفت: هیچگاه به دنبال فرار از مالیات نبوده ایم ولی خواستار اصلاح قوانین وضع شده اشتباه هستیم.
وی ادامه داد: بحث قانون پیش فروش هم باید در مسکن اصلاح شود چرا که از چنین قانونی باید به نحو احسن برای خروج از رکود استفاده شود.
7152/6064
خبرنگار: محمدرضاخبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.