به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجید ناصری نژاد پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید وزیر کشور از شهرستان شادگان افزود: وضعیت تلاب بین المللی شادگان مناسب نیست و ادامه این روند منجر به برخاستن ریزگردهای نمکی ازتالاب خواهد شد.
وی اظهار داشت:حق آبه تالاب از دو محل تامین می شود یکی از رودخانه جراحی( حوزه مارون) و دیگری از کارون، که از حوزه کارون عملا آبی وارد تالاب نمی شود.
وی اظهار کرد: از حوزه مارون و رودخانه جراحی نیز آب به اندازه ای کم است که به تالاب هیچ آبی نمی رسد و هم اکنون تالاب از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.
وی به شوری بالای آب تالاب شادگان اشاره کرد و گفت: شوری بالای آب حیات طبیعی تالاب را نابود کرده است.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال 1391 از دارخوین و مسعودی برای انتقال آب کارون به تالاب کانالی حفر شد که به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار نیمه کاره رها شده است.
وی افزود: خشک شدن تالاب علاوه بر برخاستن ریزگردها، وجود ریزگردهای نمکی را نیز به دلیل انباشت نمک در پساب ها محتمل کرده و هم اکنون در برخی از مناطق تالاب با کف نمکی مواجه هستیم.

** متولی خاصی برای تالاب شادگان وجود ندارد
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد گفت: متاسفانه متولی خاصی برای تالاب وجود ندارد و این مشکلی است که با وزیر کشور درمیان خواهیم گذاشت تا سازمانی و یا نهادی بتواند حقآبه آن را تامین و از تالاب محافظت کند.
وی گفت: حفظ تالاب و محیط زیست حفظ زندگی افرادی است که در حاشیه آن زندگی می کنند و برای حفظ ان نیاز به عزم جدی است.
3015/7152/6064
خبرنگار: عدنان جواهری و محمدرضاخبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.