به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی چهارشنبه شب در شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان در سالن شهید رجایی استانداری، اظهار کرد: در دولت مقرر شده که همه گذرگاه های مرزی و گلوگاه های کشور به امکاناتی اعم از دستگاه های 'ایکس ری' تجهیز می شود.
وی افزود: پارسال کشفیات در حوزه مواد مخدر در کشور 17 درصد افزایش یافته و از 500 تن به 706 تن رسیده است.
رحمانی فضلی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات، 56 درصد معتادان دارای شغل بوده اند اضافه کرد: پیچیدگی ها و ابعاد اعتیاد در حال افزایش است که این مساله در بالا رفتن آمار اعتیاد زنان و افراد باسواد، نمود پیدا کرده است.
به گفته وی، اگرچه نقش بیکاری و بیسوادی در افزایش میزان اعتیاد کمرنگ شده است، توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای افراد بهبودیافته را به صورت جدی دنبال می کنیم.
وی گفت: اواخر پارسال 20 هزار نفر معتاد متجاهر در 12 استان جمع آوری و ساماندهی شده و روند درمان آنها ادامه دارد.
رحمانی فضلی افزود: خانواده بسیاری از معتادان متجاهر آنها را ترک کرده اند، در حالی که این رابطه باید تقویت شود.
وی با بیان اینکه قاچاقچیان مواد مخدر همیشه به دنبال روش های جدید هستند تصریح کرد: آزمایشگاه های کوچک تولید مواد مخدر صنعتی بسیار خطرناک هستند که باید از فعالیت انها جلوگیری شود.

*انتقاد از ضعف شورای مواد مخدر خوزستان
وزیر کشور با انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: رتبه خوزستان در مبارزه با مواد مخدر خوب نیست و در سال 96 باید بهبود یابد.
وی با بیان اینکه آمار و ارقام رضایتبخش نیست و توقعات برآورده نشده است، تصریح کرد: اگر خبرنگاران در این جلسه حضور نداشتند، با مسئولان به صورت دیگری صحبت می کردم، ولی اکنون برای اینکه برخی مدیران ناراحت نشوند، با آرامش صحبت می کنم.
رحمانی فضلی تاکید کرد: امسال از خوزستان گزارش ماهانه می خواهم و گزارش ها باید دقیق و حساب شده و باهدف باشد و اعضای ستاد، باید برنامه و پیگیری مستمر را در دستور کار قرار دهد.
وی با تاکید بر اهمیت جایگاه خوزستان اضافه کرد: خوزستان به کار فوق العاده و برنامه ریزی و اولویت بندی نیاز دارد وگرنه باید تبعات آن را بپذیریم و جز سرافکندگی در مقابل مردم پاسخی نخواهیم داشت.
رحمانی فضلی ادامه داد: اگر چه ریزگردها و مشکلات استان وقت زیادی درا از استاندار گرفته اما باید تعارف را باید کنار گذاشت و با معاونان و فرماندارانی که امور را پیگیری نمی کنند برخورد کرده و آنها را برکنار کرد.
وی کاهش آسیب های اجتماعی را از اهم برنامه های دولت دانست و گفت: تاکنون چهار جلسه با رهبری در این زمینه برگزارشده و جلسه پنجم در اردیبهشت برگزار می شود.
وزیر کشور با بیان اینکه در بحث شیوع شناسی آمار اعتیاد در خوزستان مناسب نیست، اظهار کرد: 28 درصد از مبتلایان به اعتیاد درخوزستان به دلیل پرکردن اوقات فراغت و 27 درصد برای فرار از مشکلات به اعتیاد روی می اورند.
وی با اشاره به طرح اجتماعی کردن مقابله با مواد مخدر افزود: مقابله با این مسائل باید به صورت ریشه ای باشد و مساله مواد مخدر را بدون کمک مردم نمی توانیم مرتفع کنیم.
به گفته وی، ترک اعتیاد کار بسیار دشواری است و میزان پاک ماندن افراد بهبود یافته در حدود 20 درصد است.
رحمانی فضلی کار اطلاعاتی و نفوذ پنهان را برای مقابله با مواد مخدر ضروری دانست و تاکید کرد: باید برای کودکان و نوجوانان شرایط مناسب فراهم شود و رسانه ملی و مطبوعات باید در این امر کمک کنند.
وی همچنین با اشاره به نظرات منتقدان درباره سفر وزیران دولت یازدهم به خوزستان گفت: برخی مخالفان می گویند چرا وزرا اینقدر به خوزستان می آیند در حالی که اگر نمی آمدیم بازهم گلایه می کردند، البته معتقدم آمدن وزرا به خوزستان فرصت خوبی را برای بررسی مسائل این استان در اختیار گذاشته است.
عبدالرضا رحمانی فضلی عصر چهارشنبه برای شرکت در چند جلسه به خوزستان سفر کرده است. وی امروز برای حضور در شورای اداری با رویکرد اقتصاد مقاومتی به شادگان می رود. معاونان وزارت کشور، رحمانی فضلی را در این سفر همراهی می کنند.
7151/6064
خبرنگار: نادره وائلی زاده** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.