به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، در آیین گرامیداشت میلاد امام علی(ع) و روز پدر با  اهدا هدیه مقام معظم امروز از فرزند شهید مدافع حرم نظری تجلیل شد.

فریدون حسنوند در این مراسم با بیان این که  امروز، روز بزرگی برای ما است چرا که این روز، روز تجلیل از پدرانی است که برای امنیت ایران اسلامی، جان و مال خود را اهدا کردند، افزود: در طول سال‌های اخیر حتی افرادی که با فرهنگ ما غریبه بودند، راه خود و مسیر آزادی و مبارزه را از حضرت علی(ع) مد نظر قرار داده‌اند تا این حضرت یک الگوی جهانی برای آزادی خواهی باشد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حضرت علی (ع)  خدا را راه و منطق خود تعیین  و در این مسیر مبارزه کرد و به دنبال تحقق اهداف آن و دفاع از مظلوم و تجلی عدالت تلاش کرد. ما به عنوان پیروان مذهب تشیع باید نهضت جهانی و بین‌المللی خود را در مسیر تحقق اهداف حضرت علی(ع) تعیین و در این عرصه به نبرد با دشمنان در عرصه فرهنگ بپردازیم و معنویات خود را در این مسیر، تقویت کنیم.

وی گفت: امروز وحدت یک مسیر و جریان فکری برای کشور و شهرستان است و در این مسیر نیازمند مشارکت تمام اقشار، نخبه‌ها و فعالین سیاسی و اجتماعی هستیم. در این عرصه باید تلاش مجاهدانه داشت تا اندیمشک به عنوان سنگربان مقاوم کرخه و دز به اهداف خود برسد. 

حسنوند بیان کرد: طبق رهنمود مقام معظم رهبری، اقتصاد و تقویت توان داخلی اولویت کشور است و این عرصه با شعار محقق نمی‌شود. به همین جهت کار آفرینی توسط مسئولان شهرستان مورد توجه قرار گرفته و در این عرصه تکمیل طرح‌های نیمه تمام که سال‌ها متوقف مانده بود، مورد توجه قرار گرفته و به زودی علاوه بر تکمیل این طرح‌ها، کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی جدید، مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: مسئولان، از مشکلات شهروندان آگاه و آنان را درک می‌کنند، ما نسبت به مشکلات مردم و شهرستان، بی تفاوت نیستیم، بیکاری و اعتیاد دغدغه ما است که باید اشتغال آفرینی و جذب سرمایه‌گذاری را در این محور بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:  ولایت‌مدار واقعی کسی است که، توسعه تولید و گسترش توان داخلی و کار آفرینی و ایجاد اشتغال و توسعه زمینه عمران پایدار ایران اسلامی و اندیمشک را با روحیه بسیجی و تلاش مجاهدانه، مورد توجه قرار دهد و هر کس خارج از این عرصه گام بردارد، بویی از تعهد و مسئولیت، نبرده است.

وی گفت: وظیفه شرعی و اجتماعی ما حضوری حداکثری در انتخابات است و طبق قانون اساسی همه مسئولان نظام اسلامی به صورت مستقیم و غیر مستقیم توسط مردم تعیین می‌شود و این روحیه مشارکت عمومی در جهان بی‌نظیر  است. باید از فرصت انتخابات برای عمران و توسعه، استفاده کنیم و نقشه‌ها و دروغ‌گویی دشمن را برملا کنیم و وحدت و عمران را گسترش و رونق دهیم و به دنبال تقابل و دشمنی و نزاع و جنگ سیاسی نباشیم.

حسنوند با بیان این که، ما باید با دقت در انتخابات شرکت و از ظرفیت‌های شهرستان و اقوام مختلف اندیمشک که عامل افتخار شهرستان هستند، استفاده و به شاخص‌های انتخاب افراد صالح در این حوزه، توجه کرد، ادامه داد:  ما باید شورایی انتخاب کنیم که دنبال کار سیاسی نباشد و عمران و آبادانی شهرستان را اولویت خود قرار دهد چرا که اندیمشک و شهروندان نیازمند توسعه بوده، ما باید شهر و جذب اعتبارات و عمران شهری را در این عرصه مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به برخی طرح‌های عمرانی اندیمشک و طرح توسعه معابر و تقویت روشنایی، احداث میدان‌های کرخه و دز و راه آهن این شهرستان، گفت:  رأی بد برای ما هزینه و رأی خوب پیشرفت دارد، اگر ما به گزینه صالح رأی دهیم شرایط پیشرفت شهرستان، تسهیل می‌شود در غیر این صورت نباید از کسی گله و شکایت کنیم چرا که با انتخاب افراد ضعیف، روند ارائه خدمات شهری را با مشکل مواجه کرده‌ایم، طبق قانون وظیفه و تکالیف شورا و شهرداری مشخص است و ما باید طبق نیازهای شهرستان به انتخاب افراد بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در این مراسم، ضمن اهدا چفیه مقام معظم رهبری به فرزند شهید مدافع حرم مهدی نظری از خانواده این شهید جاویدالاثر شهرستان یک هزار شهید اندیمشک، تجلیل شد. 

شهید والامقام مهدی نظری خرداد ماه سال 1395 در دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد ولی پیکر پاک و مطهرش مقام هنور به کشور بازنگشته است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612946
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.