به گزارش ایرنا یکی از کارگران معترض که نخواست نامش فاش شود گفت:ما تعدادی از کارگران با سابقه 18 و 19 ساله در پست های سازمانی اپراتور، نگهبان و عمران ، تاسیسات ، فاضلاب و سپتیک مشغول به انجام وظیفه هستیم که با عنوان نیروی حجمی در کنار سایر کارگران قراردادی این شرکت مشغول به کاریم با این تفاوت که آنها مزایای قانون کار رادریافت می کنند اما ما به عنوان کارگران حجمی ازاین مزایا محروم هستیم.
این کارگر اظهار کرد :به دلیل اینکه کارگران به صورت نیروی حجمی کارمحسوب می شوند هیچگونه مزایایی به آنها تعلق نمی گیرد ما می خواهیم با تبدیل وضعیت قرارداد کاری با شرکت ، ضمن رفع مشکلات معیشتی ،ضمن برخورداری از امنیت شغلی بتوانیم در خدمات رسانی بهتر مشارکت فعال تری داشته باشیم .
یکی دیگر از این کارگران اظهار کرد : کارگران این شرکت حجمی ،شرکتی و یا پیمانکاری هستند که توسط شرکت پیمانکار استخدام شده اند ف شرکت پیمانکار بدون ارایه هیچگونه خدمات ومزایا تنها به جذب نیروها و معرفی آنها به شرکت آب و فاضلاب اقدام می کند ، و کارگران از هیچگونه مزایای دیگر قانون کار از جمله هزینه های مرخصی،حق شیفت ، هزینه لباس و هزینه های محل کار بهره‌مند نیستند.
کارگر دیگر این شرکت که در واحد سپتیک فاضلاب شهری کار می کند گفت: روزانه 8 تا 12 ساعت وگاه بیشتر و در شرایطی کاملا مشابه نیرو های قراردادی مشغول به کار هستیم اما از مزایای تعیین شده قانون کار برخوردار نیستیم، این وضعیت برای ما نوعی تبعیض به شمار می آید وما خواهان رفع این تبعیض هستیم.
یکی از این کارگران در پیان این تجمع به ایرنا گفت: مسوولان شرکت در مذاکره با کارگران اعلام کردند که برابر نوع قرارداد کاری با شرکت امکان تبدیل وضعیت این نیروها وجود ندارد و تنها مقرر شده مطالبات پرداخت نشده موردی این کارگران طی یک هفته محاسبه و به آنها پرداخت شود و تجمع کارگران یاد شده امروز با این نتیجه پایان یافت.
به گزارش ایرنا هشتم اسفند ماه 95نیز حدود 60 نفر از کارگران شرکت آب و فاضلاب اهواز برای مطالبه پرداخت حقوق معوقه خود در مقابل ساختمان این شرکت اقدام به برپایی یک تجمع صنفی کردند .
اداره آب و فاضلاب اهواز 165 ایستگاه با حدود300 کارگر مشغول به کار می باشند .
7165/6002
خبرنگار : حمید رضا ترابی فرد **انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.