مسئول انجمن دوستداران میراث فرهنگی تیری (حمیدیه) گفت: اردوی حمیدیه گردی با عنوان از قصر تامضیف برای معرفی آثار تاریخی، باستانی، گردشگری و کشاورزی حمیدیه روز جمعه برگزار می شود.


احمد جعفری ماجد با اشاره به اهمیت گردشگری در توسعه اقتصادی هر منطقه در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار کرد: گردشگری به عنوان یک صنعت، در تولید ثروت تاثیر بسیاری در کشورهای توسعه یافته جهان داشته و به خوبی مورد بهره برداری قرار گرفته شده است. اما در استان خوزستان این امر به خوبی دیده نمی شود. اساس این کار معرفی و شناخت ظرفیت های موجود از جمله میراث فرهنگی اعم از ملموس و غیر ملموس، گردشگری و کشاورزی است.

جعفری ماجد با تاکید بر وجود ظرفیت های متعدد گردشگری در حمیدیه افزود: حمیدیه نیز یکی از مناطقی است که هم از ظرفیت های میراثی، آثار تاریخی، کشاورزی و... بهرمند است. شهرستان حمیدیه جاذبه های گردشگری متعددی دارد که با برنامه ریزی، تدوین مسیر و نقشه مناسب می تواند جایگاه خوبی در مسیر کاروان های راهیان نور، آژانس های تور گردی و سایرگردشگران قرار گیرد.

او در خصوص اهداف این اردو تصریح کرد: در این اردو در نظر داریم ظرفیت های میراث فرهنگی، گردشگری و کشاورزی حمیدیه را با معرفی و بازدید از آثار تاریخی، صحراها، جنگل ها، رودخانه ها، نهرها، سدها، بازارها، مزارع، باغ ها و فرصت های آن مناطق مورد بررسی قرار می دهد. نحوه سرمایه گذاری در مناطق مورد بازدید، با هم فکری موسسات و سازمان هایی که در این برنامه حضور دارند دنبال می شود.

این فعال میراث فرهنگی ادامه داد: در این اردو سه جامعه هدف را برای شرکت دعوت کردیم و برای هر کدام از آن ها مسابقه ای طراحی کردیم و می توانند در آن شرکت کنند. شرکت کنندگان ما به خانواده ها و افراد حقیقی، سازمان های مردم نهاد،  عکاسان و تصویر برداران، خبرنگاران و رسانه تقسیم می شوند.

جعفری ماجد در توضیح نحوه برگزاری مسابقه گفت: «خانواده و افراد حقیقی» برای آن که در مسابقه اردوی حمیدیه پردی شرکت کنند، می توانند اثرهای تولید شده خود اعم از عکس، تصویر، فیلم، متن، یادداشت های خود را در صفحات شخصی اینستگرام، تلگرام و سایت های شخصی خود ارسال کنند. شرکت کننده ها لینک های اثرهای خود را به ایمیل و تلگرام ارسال و به شماره تلف اعلام شده اطلاع دهند.
«موسسات مدنی» برای شرکت در مسابقه اردو، هر یک از افراد موسسه در خصوص اماکن و محل های بازید شده، طرح هایی برای چگونگی سرمایه گذاری و توسعه صنعت گردشگری بنویسند. موسسات مردم نهاد می توانند با هر یک از طرح های خود در مسابقه انجمن دوستداران میراث فرهنگی تیری شرکت کنند.

«عکاسان و تصویر برداران» می توانند با ارسال بهترین عکس ها و کلیپ ها و انتشار آن در پایگاه های خبری، روزنامه ها و سایت ها، لینک آن ها را به نشانی تلگرام، ایمیل و شماره ذکر شده در مسابقه عکس اردوی حمیدیه شرکت کنند.

«خبرنگاران و رسانه» می توانند با تهیه خبر، گزارش، یادداشت و مصاحبه و انتشار آن در هر یک از رسانه ها، لینک آن را به نشانی های یاد شده ارسال و در مسابقه انجمن دوستداران میراث فرهنگی تیری شرکت کنند.

جعفری ماجد با اشاره به برنامه ها و مکان های مورد بازدید اظهار کرد: از جمله برنامه ها و مکان هایمورد بازدید ما در این اردو بازدید جهاد عرب منطقه «المنیور»، بازدید مزارع سبزیجات حمیدیه، بازدید محوطه تاریخی تیری، بازدید قصر حمیدیه، بازدید سلطان محسن مشعشعی، قایق سواری در رودخانه کرخه، بازدید از سدهای تاریخی نهر تیری، بازدید از بزرگترین تثبیت کننده رودخانه کشور (السن الابیض)، بازدید از سد انحرافی کرخه حمیدیه، بازدید از مسیر خسرج، جنگل های شن و ماسه خسرج، صحراگردی، ضیافت بیت الشعر (سیاه چادر)، اسب و شتر سواری و باغ گل های قریه شبیشه حمیدیه هستند.
برای شرکت در این اردو و کسب اطلاعات بیشتر به پل های ارتباطی زیر تما بگیرید،پل‌های ارتباطی

ایمیل:
A7mad.jmajed@gmail.com

آی دی تلگرام:
@Tira_NGO

شماره تماس:
09360946884

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610552
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.