به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، همایش روز جهانی تالاب‌ها بهمن ماه سال گذشته با حضور جمع کثیری از مسئولان بین‌المللی، ملی و استانی برگزار شد و در آن مسئولان با در دست داشتن تریبون‌های چند دقیقه‌ای در پی اثبات عملکردهایشان برمی‌آمدند.

ابتکار از آب گیری 70درصدی تالاب هورالعظیم سخن گفت که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای به ثبت رسیده و نیز حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان در این همایش حقیقت را چنین بیان کرد که «خوزستانی‌ها آرام‌آرام از ریزگرد، گردوغبار و پساب نابود می‌شوند و می‌میرند».

داستان از آنجایی به نقطه اوج رسید که یک بانوی خوزستانی در حاشیه همایش روز جهانی تالاب‌ها در شادگان به معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: «دولت تدبیر و امید این دوره به رأی خوزستان امید نداشته باشد!».

فیلم انتقاد صریح زن خوزستانی...شناسه خبر 1317634 

قطعی برق 11 شهرستان استان خوزستان در بهمن ماه سال گذشته که منجر به قطعی آب و نیز تعطیلی ادارت و مدارس شد خبر از بی‌خبری دولت می‌داد؛ رأی لیست امید در خوزستان ریزش شدیدی پیدا کرده بود و عرصه بر مردم از عملکرد ضعیف هیئت دولت به تنگ آمده بود به طوری که پس از ناکارآمدی هیئت دولت در مواجهه با پدیده ریزگردها که سبب آشکار شدن غفلت مسئولان در حوزه برق و بهبود تاسیسات برقی بود، مردم در حرکتی خودجوش، تجمعات محیط زیستی به راه انداخته و خواهان توجه بیشتر دولت به خوزستان و نیز عمل به وعده‌های رئیس جمهور شدند.

دولت با این مضمون که همواره کنار مردم است و آسایش و رفاه عمومی را از هر موضوعی مهمتر می‌داند در اسفند ماه سال95 به خوزستان سفر کرد اما غافل از آنکه مردم خوب می‌دانستند این سفر بخاطر حقوق آنها نیست بلکه دولت اوضاع سبد رأی خود را وخیم می‌داند چرا که در همان روز نیز مردم دست از تجمع و فریادهای حق طلبانه خویش برنداشتند.

رئیس جمهور در شورای اداری استان خوزستان سبد وعده‌های خود را سنگین‌تر کرد و اینبار قول‌ها و وعیدهای بیشتری را به خوزستانی‌ها داد. وی گفت: «هدیه این سفر ما به مردم خوب و مومن خوزستان این است که مسئله آب و فاضلاب خوزستان را حل می‌کنیم. قطعا از صندوق توسعه ملی یا فاینانس این مشکل آب و فاضلاب را با همکاری وزارت نیرو حل خواهیم کرد».

فشارهای عصبی به قدری بر هئیت دولت به سرآمده که هر روز شاهد تراژدی تلخ توهین از اعضای کابینه رئیس جمهور هستیم؛ یک روز "فرماندار بیشعور" معرفی می‌شود و روز دیگر "خبرنگاری که یک جو عقل ندارد" و این داستان‌ها اثری از دولت تدبیر و امیدی است که حتی امید بیکاران را برای کاریابی، از آن خود می‌داند.

روحانی که حامی بزرگ خود را از دست داده این روزها در بنرها و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهرها سرگردان است. وی از تصویب بیش از 23هزار میلیارد تومان اعتبار در هیئت دولت برای رفع مشکلات 5 بخش زیربنایی استان خوزستان از جمله آب و فاضلاب، ریزگردها، فاز دوم طرح 550هزار هکتاری، احیای رودخانه کارون و نیز نوسازی، ترمیم و تجهیز خطوط انتقال برق خبر می‌دهد.

با توجه به اینکه درآمد و هزینه دولت سالانه در قالب لایحه بودجه به مجلس ارائه و به تصویب می‌رسد و نیز دولت نمی‌تواند خارج از بودجه مصوب خرج و یا هزینه کند این سوالی پیش می‌آید که آقای روحانی چگونه می‌خواهد یک سوم اعتبار عمرانی کل کشور را برای خوزستانی هزینه کند که پس از گذشت 3.5 سال برای حل مشکل ریزگردهایش اقدام نسبتأ جدی کرده است آن هم با همکاری بخش‌ها و ارگان‌های غیر دولتی از جمله بسیج، سپاه و نیز سازمان‌های مردم نهاد!

فرصت‌هایی که باید برای ترویج فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی و یا نیز ترویج فرهنگ مصرف کالاهای ملی صرف شود با شعارهای تبلیغاتی و تشریفاتی دولت به هدر می‌رود. به راستی اگر "خدمت" هدف هیئت دولت است چرا این اجازه را نمی‌دهد که خود مردم "خدمتگزارانشان" را انتخاب کنند و با چنین وعده‌های پوپولیستی در پی جذب آرای نباشد.

الباجی نماینده مردم اهواز معتقد است که «عرصه زندگی بر مردم خوزستان به تنگ آمد»؛ با نگاهی گذرا به منابع و ظرفیت‌های استان خوزستان درمی‌یابیم که وقتی چنین استان ثروتمندی "داد از نهاد" مردمانش بیرون آمده پس وای به حال مردمان استان‌هایی که چنین موقعیت‌های درآمدزایی را ندارند مگر آنکه وزیری را در کابینه داشته باشند!

مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «پیشرفت کشور اقتصاد قوی می‌خواهد و برای اقتصاد کشور مدیر قوی می‌خواهیم؛ مدیریت فعال، متدین،  انقلابی و کارآمد راه حل مشکلات کشور است». از هر سو که بنگریم و منشور عملکردی دولت یازدهم را زیر ذره‌بین قرار دهیم طیف‌های عملکردی نشانی از کارآمدی ضعیف دولت در برابر حل مشکلات مردم دارد.

این موضوع چنان عیان است و همگان از آن آگاه هستند که نیازی نیست کارشناس اقتصاد بود تا به چنین مطلبی پی برد چرا که امروزه در برنامه‌های تلویزیونی نیز شاهدیم حتی مجری‌های برنامه طنز نیز پی به مشکلات اقتصادی و معیشتی که گریبان‌گیر مردم کشور شده، برده و آن را گوشزد می‌کنند.

فیلم مهران مدیری از وضعیت رونق اقتصادی در برنامه دورهمی.....

صرفأ جهت یادآوری و اطلاع مسئولان و مردم:

لادین لمن لا عهد له «آنکس که وفای به عهد و پیمان نکند، دین ندارد» ﴿ رسول اکرم صل الله علیه و آله/ بحارالانوار/ج٧٥/ص٩٦﴾

لا تعتمد علی موده من لا یوفی بعهده «بر دوستی کسی که به عهد و پیمان خود وفا نمی‌کند، اعتماد نکن» ﴿حضرت علی علیه‌السلام/ غررالحکم/ص٣٢٤﴾

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609318
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.