به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در جلسه شورای کشاورزی با اشاره به بخش‌نامه بهداشت و درمان به جهاد کشاورزی برای رعایت استانداردها اظهار داشت: همه در کشور افقی دارند و شعار این دولت رعایت حقوق شهروندی و بخش‌نامه بهداشت و درمان در جهت رعایت حقوق شهروندی است بنابراین باید مراکر خرید را به این سمت سوق دهیم.

وی با بیان اینکه برای خرید باید استانداردهایی لحاظ شود، افزود: یکی از الزامات افزایش سطح رفاه مردم در استان این است که غذا و آب سالمی داشته باشند. رعایت استانداردها با وجود اینکه هزینه بالایی دارد و به چشم دیده نمی‌شود اما در درازمدت تاثیرگذار است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان بهترین کیفیت تولید گندم را دارد اما بدترین کیفیت نان را داریم، گفت: همه برای پدیده ریزگردها اعتراض می‌کنند اما کسی به گندم که رزق غالب مردم است توجه نمی‌شود رعایت نکردن استانداردها شاید تاثیر بدتری نسبت به ریزگردها بر سلامت مردم در درازمدت  دارد و باید سعی شود نگهداری گندم در محل‌های روباز به حداقل برسد.

وی تاکید کرد: باید مطابق با استانداردها عمل کنیم و با توجه به اینکه سلامتی مردم به رعایت استانداردها وابسته هست ضروری است که در قوانین تضمین سلامت و استانداردها کوتاه نکنیم.

شریعتی با اشاره به تاخیر در ارائه مجوز برای ساخت سالن مجهز برای نگهداری گندم عنوان کرد: مجوز ساخت سالن نگهداری گندم باید سریع‌تر داده شود همچنین جهاد کشاورزی در مدت یک سال و نیم مسائل مربوط به استانداردسازی نگهداری گندم که در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است را تدوین کند و باید حداقل استانداردهای صادرات رعایت شود.

وی درباره آبیاری مدرن زمین‌های کشاورزی بیان کرد: با توجه به اینکه آبیاری مدرن تا تیرماه قابل انجام است باید برنامه‌ریزی درباره آبیاری مدرن صورت گیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به اعتبار ابلاغ شده از سوی دولت برای اصلاح آبیاری تصریح کرد: جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق برنامه‌های خود را برای کشت تابستانه و اصلاح آبیاری تنظیم کنند تاکشاورزان در خصوص کشت برنج مانند سال‌های گذشته با مشکل آب مواجه نشوندو باید آب مورد نیاز آنها  تاحد المکان تامین شود.

استاندار خوزستان با اشاره به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر کشت نکردن برنج  در استان‌های اصفهان، فارس و خوزستان ، تصریح کرد: در رابطه با تامین آب برای کشت برنج، خوزستان با توجه به داشتن رودخانه‌های زیاد و آب‌های ورودی و خروجی  نباید مانند استان‌های فارس و اصفهان دیده شود و باید این موضوع کارشناسی شده بررسی شود .

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608814
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.