به گزارش ایرنا عزیز اله شهبازی روز شنبه در دیدار با اهالی روستاهای شلهه امام حسن عسگری (ع) ، نقشه حیر و شلهه ثوامر آبادان افزود: فلسفه‌ وجودی دولت تدبیر و امید در جهت تکریم به مردم شکل‌گرفته و این رویکرد مردم ‌سالارانه باعث ایجاد روحیه همکاری و همدلی و هم‌زبانی بیشتر بین مردم و مسئولان شده است.
وی گفت: دولت یازدهم در راستای توسعه پایدار در روستاها از جمله روستاهای آبادان توجه به زیرساخت‌های روستایی و تامین رفاه و آسایش روستاییان ، توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در روستاها به‌منظور افزایش رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی برای کاهش مهاجرت به شهرها توجه خاصی دارد.
وی بیان داشت:آنچه روستاهای آبادان را از سایر روستاها متمایز کرده است قرار گرفتن این روستاها در حاشیه نوار مرزی کشور است و در واقع اهالی روستاها در شرایط سخت مرزدار و مرزبان کشور هستند.
شهبازی گفت:با توجه به نام‌گذاری سال جدید به سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال سعی می‌کنیم فرمان رهبر معظم انقلاب را در روستاها جامعه عمل بپوشانیم تا شاهد رونق و شکوفایی روستاهای آبادان باشیم.
در این نشست بخشدار مرکزی آبادان گفت:با آغاز کار دولت تدبیر و امید پنج میلیارد ریال در اختیار دهیاری روستای ثوامر با یک هزار و 432 نفر جمعیت، 2 میلیارد ریال در اختیار دهیار روستای حیر با جمیعتی بالغ بر 607 نفر ، و 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به دهیاری روستای شلهه امام حسن عسکری(ع) با جمعیتی با 884 نفر اختصاص یافته است.
بتول سعیدی زاده افزود:این اعتبارات صرف آسفالت معابر، بهسازی فضای روستایی، احداث پارک، زیباسازی جدول و روشنایی معابر در روستاها شده است.
وی گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی روستاها و شهرها از خدمات بهره‌مند شده‌اند که در طول تاریخ کشور بی‌سابقه است و در این دولت همانطور که تکریم مردم را سرلوحه کارهای خود قرار داده ، تکریم روستا و روستانشینان و توجه ویژه به توسعه پایدار آنان را در دستور کار خود قرار داده است.
در ادامه این نشست اعضای شورای اسلامی و تعدادی از اهالی روستا مسائل و مشکلات خود را در زمینه‌های آب شرب و کشاورزی، طرح هادی روستایی، انشعابات برق و گاز ، وضعیت فاضلاب روستایی ، اشتغال جوانان با مسئولتن در میان گذاشتند.
در این دیدار معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان بر لزوم رسیدگی به مسائل و خواسته‌های روستائیان تأکید و ضمن اتخاذ تصمیمات لازم از مسئولان خواست تا نسبت به بررسی و رفع مشکلات آنان پیگیری کنند.
3015/ 6037
خبرنگار: عدنان جواهری ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه‌به‌لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.