به گزارش ایرنا 'جولیو هاز' سفیر سوئیس در ایران روز پنجشنبه در جریان سفر به شوش در استان خوزستان و دیدار با نماینده ، فرماندار و شهردار شوش ضمن تشکر از میهمان نوازی مردم و مسئولان شهرستان شوش افزود: ما خواستار همکاری با کشور ایران هستیم و در این رابطه تمام تلاش خود را برای افزایش همکاری ها انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به وجود چندین بنگاه مسافرتی مختص ایران در کشور سوئیس گفت: انتظار می رود با توجه به استقبال گردشگران سوئیسی برای سفر به ایران در پنج سال آینده شاهد افزایش 10 برابری این شرکت ها در کشور سوئیس باشیم.
سفیر سوئیس گفت:کشور ایران یک معدن طلای ناب می باشد که باید به خوبی از این پتانسیل ها استفاده شود.
جولیو هاز همچنین به ویژگی های منحصربفرد شهر شوش در زمینه گردشگری اشاره کرد و گفت:در طول چهار سالی که به عنوان سفیر سوئیس در ایران سکونت داشته ام تاکنون سه بار به شهر شوش سفر کرده ام.
وی همچنین ازافزایش 15 هزار نفری گردشگران سویسی به ایران
خبر داد و گفت:شمار گردشگران سوئیسی در این مدت ( چهار سال ) از پنج هزار نفر به 15 هزار نفر افزایش داشته است و شاهد پیشرفت بسیار خوبی در حوزه گردشگری بین2 کشور می باشیم.
سفیر سوییس در ایران گفت: شهرستان شوش دارای پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری بالایی می باشد که باید با دعوت از شرکت های سوئیسی و آشنا کردن این شرکت ها با ظرفیت های شوش زمینه های پذیرش و افزایش گردشگر را فراهم کرد.
وی گفت: شوش یک شهر باستانی و تاریخی است که دارای جاذبه های گردشگری و پتانسیل های بالایی در جهت جذب توریسم می باشد.
جولیو هاز ابراز امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته در جهت خدمات رسانی به گردشگران در شوش شاهد افزایش تعداد توریست ها در این شهرستان باشیم.
رضا نجاتی فرماندار شوش نیز ضمن معرفی جاذبه های گردشگری شوش گفت: این شهر باقدمت بیش از 7 هزار سال و آثار تاریخی بی شمار، سالانه میزبان بیش از 50 هزار گردشگر خارجی است.
وی گفت: شهرستان شوش با وجود حرم حضرت دانیال نبی(ع) ، 2اثر ثبت جهانی شامل چغازنبیل و محوطه های باستانی و همچنین آثار تاریخی بسیار در تمام ایام سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
فرماندار شوش خواستار سرمایه گذاری شرکت های گردشگری سوئیسی در زمینه صنعت توریست در این شهرستان شد.
نجاتی گفت: استان خوزستان و شهرستان شوش یکی از تاریخی ترین مناطق ایران با قدمت بالا می باشد که به هر کدام از شهر های استان سفر کنید دارای فرهنگ های مختلف و گویش های مختلف است که در حال کار وتلاش شبانه روزی می باشند و دارای مردمان میهمان نوازی است که همه گویای فرهنگ غنی مردم خوزستان و کشور ایران می باشد.
وی خواستار افزایش و برقرای ارتباط بیشتر شهرستان شوش با کشور سوئیس شد و گفت: برقراری این ارتباط نیازمند هماهنگی های لازم در این خصوص می باشد.
فرماندار شهرستان شوش گفت: بخش خصوصی در راستای جذب گردشگران خارجی و داخلی در این شهرستان پیگیر راه اندازی شهرک گردشگری است که سعی شده در ساخت آن از طرح های اولیه و سنتی استفاده شود.
سیدراضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تاریخ 7 هزارساله شهر شوش گفت: شوش دارای ظرفیت های بکری است که باید از این ظرفیت ها در زمینه ی جذب گردشگران خارجی استفاده شود.
وی به وجود مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در شهرستان شوش نیز اشاره کرد وگفت: این سرزمین شاهد رشادت ها و فداکاری ها مردمی است که برای حفظ این کشور جان خود را فدا کردند.
نوری خواستار معرفی ظرفیت گردشگری دفاع مقدس به گردشگران خارجی و سوئیس شد و گفت: باید برنامه ریزی لازم در این خصوص به عمل آید.
سفیر سوئیس در ایران در سفر یک روزه به شهرستان شوش از جاذبه های باستانی این شهر و نیز موزه هفت تپه و اثر جهانی چغازنبیل دیدن کرد.
شوش با وجود گنجینه های میراث فرهنگی، باغ موزه، آثار تاریخی، آپادانا، کاخ داریوش، شهر شاهی، شهر پانزدهم، قلعه شوش، معبد جهانی چغازنبیل و مقبره حضرت دانیال نبی (ع)و دعبل خزاعی شاعراهل بیت(ع) و نیز یادمان های فتح المبین و فکه، یکی از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بود.
شوش با آثار باستانی منحصر بفرد و 2 اثر جهانی چغازنبیل و محوطه باستانی شوش به بهشت گردشگران معروف است.
6068/7280
خبرنگار:مجتبی پناهی ** انتشار: محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.