به گزارش خبرگزاری تسنیم از شوش، محمد جوروند امروز در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان شوش که در محل تالار نیایش این شهر برگزار شد اظهار داشت: بازدیدهای میدانی کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای بررسی فرهنگی و هنری شهرهای مختلف استان خوزستان آغاز شده که شهر شوش در سال 96 اولین شهری است که مورد بازدید قرار گرفته و رسیدگی به مشکلات این شهرستان در اولویت قرار می‌گیرد.

جوروند گفت: اهالی فرهنگ و هنر انسان‌هایی با فضیلت، با معرفت، با اخلاق و دارای طبیعتی انسانی هستند و سرمایه ملی محسوب می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: شهرستان شوش ذخائر فرهنگی و هنری زیادی دارد اما متاسفانه به درستی از آنها استفاده نشده است.

جوروند ادامه داد: امکانات ضعیف فرهنگی و هنری در این شهرستان سبب شده که هیچگونه تغییر و تحولی در این حوزه رخ ندهد.

وی تصریح کرد: باید جشنواره‌های ملی در شهرستان شوش برگزار شود چون این شهر در سطح استان و حتی کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

جوروند از ساخت 10 پلاتو در10 شهرستان استان خوزستان خبر داد و گفت: جشنواره ملی علوم قرآنی به میزبانی شهرستان شوش برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و جشنواره‌ها به صورت مستقیم و با برنامه‌ریزی‌های خاص ورود کنید و نباید منتظر درخواست و یا تقاضای اداری بود.

جوروند با انتقاد از عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان شهرستان شوش گفت: انتظار می‌رود هنرمندان در تمام بخش‌ها ورود کنند و از اجرای نمایش‌های طنز فاصله بگیرند و به کارهای فاخر بپردازند و در کنار آن طرح‌ها و ایده‌های در سطح ملی ارائه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: بازدیدی که از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش داشتم اصلا راضی‌کننده نبود و خیلی ناراحت شدم چون این اداره در شان مردم شوش نیست.

جوروند گفت: تمام مشکلات و معضلاتی که در حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان شوش وجود دارد در کوتاه‌ترین زمان رفع می‌‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: به تمامی مطالبات انجمن‌ها و گروه‌های هنری درشهرستان شوش پاسخی مثبت  و برای اجرای جشنواره‌های مختلف در این شهرستان حمایت‌ و مجوز داده می‌شود.

جوروند در خصوص واگذاری تالار نیایش به بخش خصوصی گفت: برای ارائه خدمات بهتر این سالن به بخش خصوصی واگذار شده تا بتواند بهترین خدمات را به جامعه هنرمندان و مردم شوش ارائه کند.

وی به مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استان خوزستان اشاره کرد و افزود: نبود اعتبار کافی و نیروی انسانی مورد نیاز عمده‌ترین مشکل حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در خوزستان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر اینکه در سال 96 به حوزه ادبیات داستانی استان توجه بیشتری خواهد شد، اضافه کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد به ویژه در شهرستان‌ها که باید با حمایت زمینه ارتقای آنها فراهم شود.

به گزارش تسنیم، در این نشست روسای انجمن‌های هنرهای تجسمی ، مسئول امور مساجد، نایب رئیس انجمن روزنامه نگاران، نماینده انجمن شعر فارسی، رئیس انجمن شعر عربی ، رئیس انجمن هنرهای نمایشی و نماینده انجمن موسیقی مشکلات انجمن‌ها را مطرح کردند.

همچنین معاونت‌های هنری و سینمایی ، معاونت فرهنگی، معاونت قرآن و عترت و مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری امور مساجد استان خوزستان نیز به سوالات شرکت کنندگان در این نشست پاسخ دادند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606500
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.